Saturday, October 1, 2022

1st Oct. The Last Sports Day, New Skis 最後の運動会・新しいスキーだぞ

The Last Sports Day, New Skis

10日 最後の運動会・新しいスキーだぞ


 


I dried clothes inside,

  室内で洗濯物を乾かして、

 

 

 

jogged along the shortcut course

  ショートカットコースを

 

 

 

via Osakada Pond and Kaitos nursery school.

  小坂田池とKaitoマン保育園経由で走りました。

 



We had a sports day today.

  今日は運動会です。

 

 

 

I checked our swimming pools, moved washing out.

  プールを確認して、洗濯物を外に出しました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up then

  Tina姫とKaitoマンはいつも通り起きて

 

 

 

ate breakfast as usual.

  朝食を食べました。

 

 

 

I harvested vegetable then watered plants.

  野菜を収穫して、植物に水をやりました。

 

 

 

We visited Kaitos nursery school. It was the last sports day for him as a nursery school child.

  Kaitoマンの保育園に行きました。園児としては最後の運動会でした。

 

 

 

 

 

After warm-up exercises,

  準備体操の後、

 

 

 

 

Kaito participated in the footrace. Although he got 4 of 4,

  徒競走でした。4人中4着でしたが、

 

 

 

 

he was cheering friends until it finished.

  レースが終わるまで友だちを応援し続けました。

 

 

 

After that they showed us the cool dance. Kaito was moving correctly.

  その後、かっこいいダンスを見せてくれました。正確に動いていました。

00005 1 Oct. 2022 Kaito's Last Sports Day of Nursery School 6, Dance (3)


https://youtu.be/CNPW0gMpZpM

 

 

 

 Following that Kaito participated in a portable shrine relay. Thought his team lost, Kaito did it well.

  それから神輿リレーに出ました。チームは負けましたがよくがんばりました!

 

 

 

Finally, Kaito dashed at a relay. Kaito and his team lost at all events, he didnt give up and continued cheering. I really appreciate his behavior.

  最後にKaitoマンはリレーに出ました。Kaitoマンとチームはすべての種目で負けましたが、彼はあきらめず応援を続けました。素晴らしい振る舞いでした!!

 

 

 

 

 

All of them got gold medals.

  全員金メダルをもらいました。おめでとう!!

 

 

 

You did it, Kaito! We are round of you!

  よくやりましたKaitoマン!あなたを誇りに思います!!!

 

 

 

 

After the sports day, we visited Shabuyou Restaurant.

  運動会の後、しゃぶ葉に行きました。

 

 

 

We ate all we wanted together with grandparents. We all like shabu-shabu, a one-pot dish made at the table by cooking vegetables and slices of meat in boiling broth and eaten with a soy-based sauce.

  じいじばあばも合流して、思う存分食べました。皆しゃぶしゃぶが好きです。

 

 

 

After that we visited the old shop that sells cheap sweets. Kaito drew lots 3 times then

  その後、昭和の駄菓子屋に行きました。Kaitoマンはくじを3回引いて、

 

 

 

got the super balls, well-bounce ball.

  スーパーボールをゲットしました。

 

 

 

Following that we visited some reuse shops then bought Kaitos new skis at Off House. Kaito used previous skis (32 inches) for 3 years. Its so short that we bought 48 inches skis this time.  

  それからいくつかリユースショップを巡って、オフハウスでKaitoマンの新しいスキー板を買いました。80cmのスキーを3年間履いて、もう短すぎなので120cmを買いました。

 

 

 

After the shop, we visited the amusement park then played coin games,

  オフハウスの後、アミューズメントパークでメダルゲームと

 

 

 

 

bingo game and

  ビンゴゲームと

 

 

 

 

Japanese drum game.

  太鼓の達人をやりました。

 

 

 

 

Kaito got the plastic model bicycle at a bingo game. When we got a blank, we receive 20 coins for games. We can enjoy this amusement park almost for free, hahaha.

  Kaitoマンはビンゴゲームでプラモデル自転車を手に入れました。ビンゴに外れたらゲーム用のメダルを20枚もらえます。このアミューズメントをほとんどタダで楽しめます。はっはっは~

 

 

 

 

Kaito started making the plastic model bicycle but he cannot complete it easily.

  Kaitoマンはプラモデル自転車を作り始めましたが、そんなに簡単には完成できません。

 

 

 

 

We watched fart movies then went to bed.

  おなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment