Thursday, October 6, 2022

6th Oct. Salad サラダだぞ

Salad

10日 サラダだぞ

 

 

 


 

I checked security cameras and swimming pools in the early morning.

  早朝防犯カメラとプールを確認しました。

 

 

 

Tamami prepared salad for me. All vegetables come from our farm.

  Tamamiさんがサラダを用意してくれます。全ての野菜は我が家の畑からきています。

 

 

 

I watered plants then harvested vegetables.

  植物に水をやって野菜を収穫しました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up and

  Tina姫とKaitoマンは起きて、

 

 

 

ate breakfast together.

  一緒に朝食を食べました。

 

 

 

 

 

After that Kaito went to nursery school and Ichina visited grandparents house with Tamami. She blew the toy whisle.

  その後、Kaitoマンは保育園に行き、Tina姫はTamamiさんとじいじばあばの家に行きました。Tina姫はおもちゃの笛を吹きました。

1665047482499 2022.10.06 Ichina blew the toy whistle

https://youtube.com/shorts/6AjifSn7bEo

 


 

 

I harvested potatoes and sweet potatoes with my students.

  生徒たちとジャガイモとサツマイモを収穫しました。

 

 

 

I worked as usual.

  いつも通り働きました。

 

 

 

Kaito watched Doraemon at Osaka Station.

  Kaitoマンは大阪駅でドラえもんを見ました。

 

 

 

Since I come back early, we can ate dinner together lately.

  Torojiro先生が早く帰ってくるので最近は一緒に夕食を食べます。良いことです。

No comments:

Post a Comment