Sunday, October 23, 2022

23rd Oct. Two Steam Locomotives 2台の蒸気機関車だぞ

Two Steam Locomotives

1023日 2台の蒸気機関車だぞ

 

 

 




I dried clothes outside then

  外に洗濯物を干して、

 

 

 

harvested vegetables,

  野菜を収穫しました。

 

 

 

I need to make a cover for another heater.

  他のストーブ用に覆いを作らなければなりません。

 

 

 

After breakfast,

  朝食の後、

 

 

 

I repaired the stairs lead to a river.

  川に通じる階段を修理しました。隣人の土地ですが、プールの時は良く通りますし、1段下の広場も整備しています。一声かけておくだけで、とても喜ばれます。

 

 

 

At last, I washed tarps for swimming pools.

  ようやくプールのブルーシートを洗いました。

 

 

 

Around noon, we left for the lake Suwa, bought lunch at SEIYU supermarket then

  お昼頃、諏訪湖に向けて出発し、セイユーで昼食を買って、

 

 

 

had lunch at the lakeside.

  湖畔で昼食を食べました。

 

 

 

After that Ichina and Tamami walked along the lakeside then relaxed at foot spa.

  その後、Tina姫とTamamiさんは湖畔沿いに歩いて足湯でリラックスしました。

 

 

 

Kaito bicycled and I jogged then made a round of the lake, 10 miles.

  Kaitoマンは自転車に乗り、Torojiro先生は走って諏訪湖を1周(16km)しました。

 

 

 

 

We could see a fountain as well this time.

  今回も噴水を見られました。

2022.10.23 Cycling around Lake Suwa, I jog 1, 1 mile point


https://youtu.be/CV8ym5lPqvA

 

 

 

 

 

The Suwa half marathon competition was held this morning.

  午前中、諏訪湖ハーフマラソンがありました。

 

 

 

Kaito can ride a bicycle fast.

  Kaitoマンは速いスピードで自転車に乗れます。

 

 

 

At Harada Taiji museum, we had 5 minutes break.

  原田泰治美術館で5分休憩しました。

 

 

 

Kaito wanted to enter the steam locomotive but there were a lot of people inside so we gave it up. Maybe next time.

  Kaitoマンは蒸気機関車の中に入りたかったですが、たくさん人がいたので諦めました。多分次回!

 

 

 

Here is about 5 miles, halfway, point.

  ここは約半周8km地点です。

2022.10.23 Cycling around Lake Suwa, I jog 2, 5 miles point

https://youtu.be/b5Hl_f3vIgg

 

 

 

 

We saw Mt. Fuji.

  富士山を見ました。

 

 

 

At the new foot spa point, I had a break. Kaido didnt take it because he has a wart on foot now.

  新しい足湯でTorojiro先生は休憩しましたが、Kaitoマンは足に今イボがあるので入りませんでした。

 

 

 

Around 9 miles point, there is another steam locomotive. There was no people so Kaito entered it. We had a good time at Suwa district.

  14km付近に他の蒸気機関車があり、人がいなかったのでKaitoマンは中に入りました。

諏訪地域で楽しい時間を過ごしました。

 

 


On the way back, we visited LAKE WALK, then bought rare flavor Umai-bo then

  帰りにレイクウォークに寄って、レアな味のうまい棒を買って、

 

 

 

ate ice creams in our car.

  車内でアイスを食べました。

 

 

 

We like Yakitori, grilled chicken, flavor, we got pack of it, 30 bars, at crane game thanks to an avalanche. Ichina cannot eat it yet.

  焼き鳥味が好きです。雪崩で30本入りが獲れたアレです。Tina姫はまだ食べられません。

 

 

 

 

We watched fart movies then went to bed.

  おなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment