Sunday, October 30, 2022

30th Oct. Go around the lake Suwa twice 諏訪湖2周だぞ

Go around the lake Suwa twice

10月30日 諏訪湖2周だぞ

 

 


I dried clothes outside.

  外に洗濯物を干しました。

 

 

 

We finished writing 8 postcards to entry for Dodeka bar cushion. Its bar code, we can get at shops now, is different from the bar code of Dodeka bar cushion so I bought 15 bar codes on the Internet for US$2.

  どでかばークッション応募のハガキを8枚書き終えました。今店で売っている応募バーコードはどでかばークッションのとは違うので、メルカリで300円ほどで買いました。

 

 

 

Kaito played together with Ichina then

  kaitoマンはTina姫と遊んで、

 

 

 

helped me folding tarps.

  ブルーシートをたたむのを手伝いました。

 

 

 

I harvested vegetables.

  野菜を収穫しました。

 

 

 

Around 11 AM, we visited the lake Suwa then

  11時頃諏訪湖に行き、

 

 

 

First, I started jogging alone.

  初めに一人で走りました。

 

 

 

It took me about 100 minutes to jog around the lake.

  湖を走って周るのに約100分かかりました。

 

 

 

While I was jogging, my family went shopping to buy our lunch then played at the park.

  Torojiro先生が走っている間、家族は昼食を買いに行き、公園で遊びました。

 

 

 

Around 1 PM, we met up then

  1時頃、集合して、

 

 

 

ate late lunch.

  遅めの昼ご飯を食べました。

 

 

 

Around 2 PM, Kaito prepared bicycle and Tamami prepared Ichina’s baby car.

  2時頃、kaitoマンは自転車の準備をして、TamamiさんはTina姫のベビーカーを準備しました。

 

 

 

Ichina and Tamami went for a walk around the parking we parked.

  Tina姫とTamamiさんは車を停めた場所の付近を散歩しました。

 

 

 

Kaito bicycled and I jogged around the lake Suwa.

  kaitoマンは自転車でTorojiro先生は走って諏訪湖を一周しました。

 

 

 

We could watch water is spraying from the fountain as well today, we were lucky.  

  今日もまた水が噴水から吹き出ているのを見ました。ラッキーでした。

 

 

 

Although I was tired, I tried to follow Kaito’s bicycle.

  疲れていましたが、kaitoマンの自転車についていくようにがんばりました。

 

 

 

They are running an amphibious bus for tourists at the lake Suwa. Kaito and I watched the bus go into the water for the first time but I couldn’t take its movie well.

  諏訪湖で観光客向けに水陸両用バスが運行されていて、初めて水の中に入って行くのを見ましたが、動画をうまく撮れませんでした。

2022.10.30 Lake Suwa, Duck bus goes into the lake.


https://youtu.be/HC6LputvIqA

 

 

 

On the way back, Kaito enjoyed Japanese drum game at LAKE WALK.

  帰りにkaitoマンはレイクウォークで太鼓の達人を楽しみました。

 

 

 

After fart movies, I fell asleep quickly maybe because I jogged 20 miles and was very tired.  

  おなら動画の後、すぐに寝入りました。多分32km走って疲れていたのでしょう。

No comments:

Post a Comment