Saturday, October 8, 2022

8th Oct. Yoshinoya Marathon 吉野家マラソンだぞ

Yoshinoya Marathon

10日 吉野家マラソンだぞ

 

 





I dried clothes inside then

  洗濯物を室内に干して、

 

 

 

loaded Kaitos bicycle and Ichinas tricycle into Tamamis car.

  Kaitoマンの自転車とTina姫の三輪車をTamamiさんの車に載せました。

 

 

 

Before they got up, I started Yoshinoya Marathon, jog to Yoshinoya Restaurant in Suwa City then eat deep-fried chicken menu.

  子ども達が起きる前に吉野家マラソンをスタートしました。諏訪市にある吉野家へ走っていき、唐揚げメニューを食べます。

 

 

 

I jogged along my usual course to the Enrei Mountain Pass. The restaurant is far a way from the lake Suwa.

  塩嶺峠まではいつも通りのコースを走りました。吉野家は諏訪湖のはるか向こうにあります。

 

 

 

I went down from the pass. We usually come here by car, but it was my first time to jog on these roads.

  塩嶺峠から下りました。普段は車で通りますが、走るのは初めてです。

 

 

 

I have jogged around the lake many times, but it was first time to jog from my house.

  諏訪湖を走って回ったことは何回もありますが、家から走ってきたのは初めてです(笑)

 

 

 

After jogging of boring roads,

  退屈な道を走った後、

 

 

 

I visited Suwa Taisha Shrine around 10 AM, because the deep-fried chcken menu is served from 11 AM.

  10時頃、諏訪大社を訪れました。唐揚げメニューは11時から始まるからです。

 

 

 

Following that I visited another shrine where we visited when Kaito and Ichina were born.

  それからKaitoマンとTina姫が生まれる時に訪れた神社に参って、

 

 

 

I visited Yoshinoya Restaurant at last.

  ついに吉野家諏訪インター店まで走ってきました。

 

 

 

I visited Second Street and Super Sports ZEBIO nearby to kill time then

  近くのセカンドストリートとゼビオで時間をつぶし、

 

 

 

I ordered the menu at 11 AM.

  11時に注文しました。

 

 

 

Yoshinoya is famous for gyudon a bowl of rice topped with cooked beef & vegetables. In addition, I was very hungry maybe because I jogged for more than 15 miles, I ordered gyudon and deep-fried chicken set menu.

  吉野家は牛丼と言えば牛丼だから、来たからには食べない訳にもいかないし、多分25km位ジョギングしてきてとてもお腹がすいていたので、唐揚げ定食と牛丼を両方食べました。肉だく半額セールだったのでそれも付けました(笑) 多分これだけ食べても今日は消費カロリーの方が多いので大丈夫なはず(笑)

 

 

 

I finished them within 10 minutes. Im satisfied with Yoshinoyas deep-fried chicken menu.

  10分で完食!吉野家の唐揚げメニュー大満足です!!

 

 

 

On the way back to the lake Suwa, I visited the reuse shop where we bought Kaitos bicycle then

  諏訪湖への帰り道にKaitoマン自転車を買ったリユースショップに行きました。ここと宝箱という店は工作機械の品揃えがなかなか良くて、今後DIYに活かせそうです。

 


We met up at the lake side near Harada Taiji Museum at 12. At that time, my mileage was 20 miles, haha.

  12時に原田泰治美術館近くで集合しました。その時走行距離は30km付近でした。

 

 

 

They were waiting for me with eating lunch.

  昼食を食べながら待ってくれていました。

 

 

 

After lunch, Kaito and I started cycling and jogging.

  昼食後、KaitoマンとTorojiro先生はサイクリングとジョギングを始めました。

 

 

 

Ichina and Tamami started walking.

  Tina姫とTamamiさんは散歩を始めました。

 

 

 

I felt Kaitos bicycle was very fast maybe because I was tired.

  多分疲れていたので、Kaitoマンの自転車がとても速く感じました。

 

 

 

Here is a geyser. We can see a hot spring fountain.

  ここは間欠泉センターです。

 

 

 

We saw Mt. Fuji.

  富士山が見えました。

 

 

 

Kaito is kind boy so he sometimes stopped, waited for me, took a break for me.

  Kaitoマンは優しい少年なので、時々止まって待ってくれたり、休憩をとってくれました。

 

 

 

Here is Kamakuchi Suimon, water gate, I passed this morning.

  釜口水門、今朝通過した場所です。

MOV_0342 2022.10.08 Going around the lake Suwa, Following Kaito


https://youtu.be/9fulRJQyZyg

 

 

 

 

After 2 hours cycling and jogging, we finished todays training.

  2時間のサイクリングとジョギングで今日のトレーニングを終えました。



Thanks to Kaitos help, I managed to finish 30 miles jog.

  Kaitoマンのお陰で、何とか45kmのジョギングを終えました。

 

 

 

After that we visited the amusement then played coin games, bingo game and Japanese drum game as usual.

  その後、アミューズメントでいつも通りメダルゲームとビンゴゲームと太鼓の達人をやりました。

 

 

 

On the way back home, we visited The Big supermarket. We have another Yoshinoya next to the supermarket, 3 miles away from our house, but they have no deep-fried chicken menu. We have only 4 Yshinoya restaurant serving the menu in Nagano.

  帰りにザ・ビッグに寄りました。ビッグの隣に吉野家があります。家から5kmの最寄店舗ですが唐揚げメニューがないのです。長野県内には4店舗だけ唐揚げメニューを提供している吉野家があります。

 

 

 

Ichina was bitten by the dinosaur Kaito got at a bingo game.

  Tina姫はKaitoマンがビンゴでゲットした恐竜さんに噛みつかれました。

 

 

 

While Kaito was watching Anpanman at Osaka Station,

  Kaitoマンが大阪駅でアンパンマンを見ている間、

 

 

 

I had a massage under Osaka Station for 30 minutes.

  大阪駅の下で30分間マッサージを受けました。疲れていたのでフルコースです(笑)

 

 

 

Ichina was bitten by the dinosaur again then

  Tina姫はまた恐竜さんに噛みつかれ、

 

 

 

The dinosaur bit Kaito.

  恐竜さんはKaitoマンにも噛みつきました。

 

 

 

Finally, we watched fart movies then went to bed.

  最後におなら動画を見て寝ました。

 

 

 

 

Today, I jogged about 30 miles and pedometer showed 50,000 steps haha~.

  今日は45km程ジョギングして、5万歩でした。笑えますハッハッハ

 Today, I jogged about 30 miles and pedometer showed 50,000 steps haha~.

  今日は45km程ジョギングして、5万歩でした。笑えますハッハッハ

New Century YAMANEKO’S DIARY 新世紀 山ネコの日記: 【番外編】2022年10月8日 吉野家マラソン (torojiro2.blogspot.com)

No comments:

Post a Comment