Monday, October 17, 2022

17th Oct. Woodworking School 木工の学校だぞ

Woodworking School

1017日 木工の学校だぞ

 

 

 


 

I jogged 5 miles in the morning. It was a Monday make up holiday thanks to a caltural festival on Saturday.

  朝8kmだけ走りました。文化祭の振替休日でした。

 

 

 

I played soccer with Kaito and then adjusted bindings of TRIUN G.

  KaitoマンとサッカーをしてトライアンGのビンディング調整をしました。後は解放値調整です。

 

 

 

TRIUN G is the longest of all skis I have, because its for giant slalom.

  トライアンGはジャイアントスラローム用の板なので持っているスキーの中で一番長いです。

 

 

 

Kaito dashed on the ladder,

  Kaitoマンはラダーをダッシュして、

 

 

 

practiced hurdles,

  ハードル練習をして、

 

 

 

played at the kids park.

  キッズパークで遊びました。

 

 

 

I took Kaito to his nursery school then visited the place we polish rice.

  Kaitoマンを保育園に送って、精米所に行きました。

 

 

 

I harvested 2 cabbages and replanted the seedling of lettuce.

  キャベツ2玉を収穫し、レタスの苗を植え換えました。

 

 

 

After that I dried clothes inside,

  その後、室内に洗濯物を干して、

 

 

 

washed one of tarps of swimming pools at last.

  ようやくプールのブルーシート1枚を洗いました。

 

 

 

Following that I played together with Ichina.

  それからTina姫と遊びました。

 

 

 

Around 10:40 AM, I took train then moved to Agematsu Town.

  10時40分頃、電車に乗って、上松町へ移動しました。

 

 

 

At 12, I arrived at Agematsu Station. Agematsu Town is famous for Akasawa Natural Recreation Forest and Mitake-umi sumo wrestler.

  12時に上松駅に着きました。上松町は赤沢自然休養林と力士の御嶽海で有名です。

 

 

 

First, I ate lunch at Nagomi Restaurant in front of the station.

  最初に駅前の和み食堂で昼食でした。

 

 

 

 

After 20 minutes' walk, I got to the school where we can learn woodworking. Its located on the way to Akasawa Natural Recreation Forest we visited in last July as an off-campus activities.

  20分歩いて、木工を学べる学校に着きました。この学校は今年7月に校外学習で来た赤沢自然休養林への道中にあります。今まで4回も前を通っていたんだ・・・。

 

 

 

Here is the school. I participated in its open campus day.

  ここが県立の上松技術専門校です。オープンキャンパスに参加しました。

 

 

 

 

Im convinced that this school can grant my request completely and I can improve my woodworking skill. Unfortunately, the school is for a job hunter, but I can say I got the choices after retirement or the other cases.

  この学校は自分の要望を完全に叶えてくれる所で、自分の木工技術を高められる場所だと確信しました。残念ながらこの学校は求職者のためのものですが、退職後またその他のケースにおいて選択肢を得ることはできました。ロッキングチェアを作る技術を駆使して毎日ルミ缶を集めているだけの生活を強いられている状況においてはすぐにでも入校したいところですが。

 

 

 

The school was so attractive that I left there late. I dashed back to the station within 10 minutes then

  学校があまりに魅力的で出発するのが遅くなりました。駅まで10分以内で走って戻り、

 

 

 

 

I managed to take the train.

  何とか電車に乗れました。

 

 

 

I arrived at Shiojiri Station Around 5:28 PM. Oh, I remember that two limited expresses Azusa (one for Tokyo the other one for Matsumoto) depart at 5:28 here.  

  塩尻に5時28分頃に着きました。思い出しました!2本の特急あずさ(新宿行と松本行)が5時28分に塩尻を出発するのでした。

 

 

 

 

This commuter train used to be in Kinki district, my home town Osaka belongs to.

  へ~この通勤車両はかつては近畿地方にいたのか~。

 

 

 

I came back home then prepared heaters.

  家に帰って、ストーブを出しました。

 

 

 

 

Since Ichina is crawling and will be walking soon,

  Tina姫がハイハイしているのと、もうすぐ歩き出すので、

 

 


 

I need to make another heater fence for the heater at a dressing room.

  風呂場脱衣所用ストーブにフェンスを作らなければなりません。

 

 

 

 

We watched fart movies as well today.

  今日もおなら動画を見ました。

No comments:

Post a Comment