Sunday, October 16, 2022

16th Oct. Osakada Park, TRIUN G 小坂田公園・トライアンGだぞ

Osakada Park, TRIUN G

1016日 小坂田公園・トライアンGだぞ

 

 

 

 

I watered plants then

  植物に水をやって、

 

 

 

went for a jog. The plants, Kochia scoparia, turned red.

  ジョギングに行きました。箒草(コキア)が紅葉しました。

 

 

 

I saw the dead snake.

  死んだヘビを見つけました。

 

 

 

I jogged 5 miles.

  8kmだけ走りました。

 

 

 

After that I dried clothes outside then

  その後、洗濯物を外に干して、

 

 


participated in our districts festival.

  地域の祭りに参加しました。

 

 

 

Tamami got Ichinas clothes for free at a bazaar and

  TamamiさんはTina姫の服をバザーで無料で手に入れ、

 

 

 

Kaito enjoyed walk rally (a competitive recreation of Japanese origin, in which small teams follow written instruction and solve a set of question as they walk over a course)

  Kaitoマンはウォークラリーを楽しみました。

 

 

 

After the festival, I harvested vegetables and Ichina went for a walk together with Tamami. It was her fist time to ride on a baby carriage.

  祭りの後、Torojiro先生は野菜を収穫して、Tina姫はTamamiさんとおさんぽに出かけました。

 

 

 

Kaito practiced flying discs and boomerang.

  Kaitoマンはフリスビーとブーメランの練習をしました。

 

 

 

I put the imitation hawk away. Thank you for guarding our sweet potato farm.

  偽物の鷹を片付けました。サツマイモ畑を見張ってくれてありがとうございました。

 

 

 

There is a big spider near the window.

  窓の近くに大きなクモがいます。

 

 

 

Kaito climbed up the step ladder.

  Kaitoマンは脚立に上りました。

 

 

 

 

Around 2 PM, Kaito and I visited Osakada Park then played mallet golf.

  2時頃小坂田公園に行って、マレットゴルフをしました。

 

 

 

 

After that we rode on Go-cart.

  その後ゴーカートに乗りました。

2022. 10.16 Osakada Park, Go−cart


https://youtu.be/3_UjhPGRT9g

 

 

 

 

Once we came back home, practiced the high jump then

  一旦家に帰り、高跳び練習をして、

 

 

 

 

visited some reuse shops. At Second Street, I bought my favorite skis OGASAKA TRIUN for US$50. It was super cheap!

  いくつかリユースショップを廻りました。お気に入りの、でも近年は高くて手が出せなかったオガサカのトライアンGを5900円で買いました。中古とは言え、凄まじく安いです。

 

 

 

 

Now, Im looking for Kaitos ski wear.

  今はKaitoマンのスキーウェアを探しています。

 

 

 

 

Ichina played with Anpanman toy. Kaito would often play with it when he was a baby.

  Tina姫はアンパンマンのおもちゃで遊びました。Kaitoマン兄ちゃんも赤ちゃんの時はこれでよく遊んだものです。

2022.10.16 Playing with Anpanman toy


https://youtu.be/nsB-X4SrWmQ

 

 

 

I took photos of my handmade furniture, because Im going to visit woodworking school tomorrow.

  手作り家具の写真を撮りました。明日木工の学校を訪れるからです。

 

 

 

 

Kaito watched Anpanman at Osaka Station.

  Kaitoマンは大阪駅でアンパンマンを見ました。

 

 

 

 

Ichina touched TRIUN G at the entrance. She wont start skiig this season but will start from sled.

  Tina姫は玄関でトライアンGを触りました。今シーズンはスキーを始めませんが、そりから始めるでしょう。

 

 

 

 

We watched fart movies then went to bed.

  おなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment