Sunday, October 2, 2022

2nd Oct. Acorn, Lake Suwa, Halloween Photos どんぐり・諏訪湖・ハロウィン写真だぞ 

Acorn, Lake Suwa, Halloween Photos

10日 どんぐり・諏訪湖・ハロウィン写真だぞ

 

 


I dried clothes then

  洗濯物を干して、

 

 

 

cleaned our district with my neighbors.

  隣人たちと地区の掃除をしました。

 

 

 

After that I watered plants and harvested vegetables then

  その後、植物に水をやって、野菜を収穫して、

 

 

 

jogged along the shortcut course.

  ショートカットコースで走りました。

 

 

 

I took the new course I found last week then saw the statue of old guy with lion body.

  先週見つけた新しいコースを選んで走り、体がライオンのおっさんを見ました。

 

 

I found another new course leads to Kaitos favorite park, Ohisama Park.

  他の新しい道を見つけました。Kaitoマンお気に入りの「おひさま公園」につながる道を見つけました。

 

 

 

When I came back home, Ichina and Kaito were playing at a dining room.

  家に帰った時、Tina姫とKaitoマンはダイニングで遊んでいました。

 

 

 

I planted garlic for the next year.

  来年のためにニンニクを植えました。

 

 

 

Kaito planted two acorn seeds he picked up at his nursery school.

  Kaitoマンは保育園で拾ってきたどんぐりを植えました。木になるでしょうか・・・。苗にしてからやったほうがいいのでしょうか・・・。

 





 

 

Around noon, we visited the lake Suwa. First we bought lunch at SEIYU supermarket.

  お昼頃、諏訪湖に行きました。ますセイユーで昼食を買いました。

 

 

 

We ate lunch at the lakeside.

  湖畔で昼食を食べました。

 

 

 

After lunch, Kaito and I went cycling and Ichina and Tamami went for a walk.

  昼食の後、KaitoマンとTorojiro先生はサイクリングに、Tina姫とTamamiさんは散歩に出かけました。

 

 

 

Today, we didint cycle around the lake.

  今日は湖を一周しませんでした。

 

 

 

We went as far as this point and then returned.

  この地点で折り返して戻りました。

 

 

 

We enjoyed 3 miles cycling.

  5kmほどのサイクリングを楽しみました。

 

 

 

Ichina and Tamami enjoyed walking for 30 minutes.

  Tina姫とTamamiさんは30分ほどの散歩を楽しみました。

 

 

 

Following that we visited Ichinas supermarket Ichiyama mart IchinaYamaguchi

  それからTina姫のスーパー「いちやまマート」に行きました。いちなやまぐちマートです(笑)

 

 

 

We visited Second Street in Shimosuwa town then

  下諏訪のセカンドストリートに行って、

 

 

 

finally we visited LAKE WALK.

  最後にレイクウォークに寄りました。

 

 

 

We took photos in front of Halloween decorations.

  ハロウィン装飾の前で写真を撮りました。

 

 

 

Kaito enjoyed Japanese drum game and cleared hard mode twice.

  Kaitoマンは太鼓の達人を楽しんで、むずかしいモードを2回クリアしました。

MOV_0068 ☆☆2 Oct. 2022 Japanese drum game, cleared hard mode, Doraemon


https://youtu.be/eQgW_tMLigs

MOV_0069 ☆☆2 Oct. 2022 Japanese drum game, cleared hard mode, Sanpo

https://youtube.com/shorts/8fItMGhhlsM

 

 

 

After that we moved to the 3rd floor then visited the newly established shop that sells cheap sweets.

  その後、3階に移動して、新しくできた駄菓子屋に行きました。

 

 

 

Following that we took Halloween magical photos. Kaito looks holding stick, actually its a picture.

  それからハロウィンの不思議な写真を撮りました。Kaitoマンはステッキを持っているように見えますが、実際は絵です。

 

 

 

When I was adjusting Kaitos skis binding, Ichina crawled to me.

  Kaitoマンスキーのバインディング調整をしている時、Tina姫がハイハイしてきました。

 

 

 

Kaito climbed up to the top of Osaka Station then watched Anpanman.

  Kaitoマンは大阪駅の頂上に登って、アンパンマンを見ました。

 

 

 



Ichina climbed up to the top of the stairs by herself. My children like climbing.

  Tina姫は階段の頂上まで一人で登りました。子どもたちは登ることが好きです。

MOV_0084☆ 2 Oct. 2022 Ichina is climbing up the stairs

https://youtu.be/sUV9vMQj_Hs

No comments:

Post a Comment