Friday, June 7, 2024

7th Jun. Osaka 1, Slow Train, Garlic 大阪1 鈍行列車・ニンニクだぞ

Osaka 1, Slow Train, Garlic

6月7日 大阪1 鈍行列車・ニンニクだぞ

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

dried clothes inside.

  室内に洗濯物を干しました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up, ate breakfast,

  Tina姫とKaitoマンは起きて、朝食を食べて、

 

 

 

Ichina saw Tammi and Kaito off as usual,

  Tina姫はいつも通りTamamiさんとKaitoマンを見送って、

 

 

walked back home,

  歩いて帰って来て、

 

 

checked our vegetable field

 野菜畑を確認して、

 

 

 

watched Anpanman movie for 5 minutes then

  5分間アンパンマンを見て、

 

 

 

went to nursery school.

  保育園に行きました。

 

 

 

I took a leave today. Once I came back home and was supposed to take a bus to Osaka but I missed to reserve the ticket so

  休暇を取りました。一旦家に戻って大阪行きのバスに乗る予定したが、予約に失敗しました。なので、

 

 

 

I took local train to Osaka at 10:40 AM.

 10時40分、鈍行列車で大阪に向かいました。

 

 

 

Kaito and I always go along this railway to ski fields in winter.

  KaitoマンとTorojiro先生は冬場はいつもこの線路に沿ってスキー場に向かいます。

 

 

 

Around 1 PM, I ate thick white noodles at Nakatsugawa.

  1時頃、中津川でうどんを食べました。

 

 

 

Since, I took slow trains it took me long time but I enjoyed traveling.

  鈍行列車なのでとても時間がかかりましたが、旅行を楽しみました。

 

 

 

Around 5:30 PM, I arrived in Osaka and

5時半頃、大阪に着いて、

 

 

 

arrived at my parents house around 7 PM.

実家に7時頃着きました。

 

 

 

we talked with Kaito playing at the kids’ park by security camera.

 防犯カメラでキッズパークで遊んでいるKaitoマンと話しました。

 

 

 

After that, I visited my favorite Chinese noodles restaurant “Kappa Ramen” after a long time away at 8 PM. The restaurant is near the hotel we stayed last year in Aug.

その後、8時に久しぶりにお気に入りのラーメン屋「河童ラーメン」に行きました。去年泊まったホテルの近くです。

https://torojiro2.blogspot.com/2023/08/10th-aug-osaka-1-moving.html

https://torojiro2.blogspot.com/2023/08/11th-aug-osaka-2-my-parents-house-my.html

 

 

 

I ate great many garlic.

たくさんニンニクを食べました()

https://torojiro2.blogspot.com/2019/10/13th-oct-osaka2-tonga-vs-america.html

 

 

 

There are a lot of Chinese noodles restaurant which serve garlic in Osaka.

 大阪にはニンニクを提供してくれるラーメン屋がたくさんあります。

No comments:

Post a Comment