Sunday, June 2, 2024

2nd Jun. Achieved the climbing stick, Kayak, Rainbow のぼり棒達成・カヤック・虹だぞ

Achieved the climbing stick, Kayak, Rainbow

6月2日 のぼり棒達成・カヤック・虹だぞ

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants,

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

cleaned our district with neighbors,

  隣人たちと地区掃除をして、

 

 

 

cut grass with mower then

  ビーバーで草を刈って、

 

 

 

ate breakfast.

  朝食を食べました。

 

 

 

Ichina played at Japanese-style rooms and

  Tina姫は和室で遊んで、

 

 

 

watched Doraemon at Osaka Station while I was drying clothes.

  Torojiro先生が洗濯物を干している間、大阪駅でドラえもんを見ました。

 

 

 




Kaito received a letter from the skeleton “Gaikocchan”. It said “If you want to take back your 3D maze, 1: Achieve the climbing stick and 2: Achieve 35 times of shuttle run”

  Kaitoマンはがいこっちゃんから手紙を受け取りました。そこには立体迷路を取り返したかったら①のぼり棒を達成しろ ②シャトルランを35回達成しろ ということでした。

 

 

 

Kaito tried the climbing stick but a little short of reaching the top.

  Kaitoマンはのぼり棒に挑戦しましたが、あと少し頂上に届きませんでした。

 

 

 

When Ichina was practicing bicycle,

  Tina姫が自転車練習をしている時に、

 

 

 

Kaito continued practicing it then he reached the top (17 feet high) at last. You did it!

  Kaitoマンは5mの頂上に着きました!やったね~!

 

 

 

After that, Kaito tried shuttle running then achieved the record 35 times. His record of last year was 31 times.

  その後、シャトルランをして35回を達成しました。去年の記録は31回でした。

MOV_4621 2024.06.02 Kaito is shuttle running


https://youtu.be/u0Q-y1OB_cs

 

 

 

 

By the way, I bought this kayak yesterday. It’s inflatable kayak so it does not take up space.

  ところでTorojiro先生は昨日カヤックを買いました。空気で膨らむタイプなので場所を取りません。

 

 

 

I repaired a puncture of Kaito’s new bicycle.

  Kaitoマンの新しい自転車のパンク修理をしました。整備不良の物売るなよな~まぁその分?安かったからいいけど~自分で直すからいいけど~。

 

 

 

After lunch,

  昼食後、

 

 

 

we played at a living room then

  居間で遊んで、

 

 

 

visited Kaito’s favorite amusement park.

  Kaitoマンお気に入りのアミューズメントに行きました。

 

 

 

While Kaito was playing, I walked to my favorite shop PLUS ONE then bought woodworking class materials.

  Kaitoマンが遊んでいる間に、お気に入りのプラスワンまで歩いて行って、木工授業の材料を買いました。

 

 

 

Following that, we enjoyed bingo game, Japanese drum game,

  それからビンゴゲーム、太鼓の達人を楽しんで、

 

 

 

visited some shops then ate ice cream.

  いくつか店を廻って、アイスを食べました。

 

 

 

On the way back, we saw the beautiful rainbow.

  帰りにキレイな虹を見ました。

MOV_4656 2024.06.02 Rainbow


https://youtu.be/xFkXiAg5a48

 

 

 

We bought kerosene then went back home.

  灯油を買って帰りました。

 

 

 

Kaito played with the 3D maze he took back from Gaikocchan.

  Kaitoマンはがいこっちゃんから取り返した立体迷路で遊びました。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched tablet PC and read picture book then went to bed.

  タブレットを見て、絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment