Friday, June 14, 2024

14th Jun. Anelopes are not rare カモシカは珍しくないぞ

Anelopes are not rare

6月14日 カモシカは珍しくないぞ

 

 

 




I checked security cameras, swimming pools and watered plants,

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

watched bonfire on TV then

  テレビで焚火を見て、

 

 

 

dried clothes inside.

  室内に洗濯物を干しました。

 

 

 

While using PC in the study, 2 antelopes crossed my field of vision. Though the antelope is a special natural monument, it’s not rare for us because they are often seen here.

  書斎でパソコンをやっている時、2頭のカモシカが視界を横切りました。カモシカは特別天然記念物ですが、めずらしくありません。近所でたびたび見られるからです。

MOV_5186 2024.06.14 Antelope around our house


https://youtube.com/shorts/vyBWo8u_tAQ

 

 

 

Ichina and Kaito woke up, ate breakfast,

  Tina姫とKaitoマンは起きて、朝食を食べて、

 

 

 

Ichina and I saw Tamami and Kaito off at the usual places,

  Tina姫とTorojiro先生は、いつもの場所でTamamiさんとKaitoマンを見送って、

 

 

 

walked back home then

  歩いて帰って、

 

 

 

checked our vegetable field.

  野菜畑を確認しました。

 

 

 

We watched Anpanman movie for 5 minutes then

  5分間アンパンマンを見て、

 

 

 

Ichina went to nursery school.

  Tina姫は保育園へ行きました。

 

 

 

I walked with my students and

  生徒と一緒に歩いて、

 

 

 

painted the box with students and their parent. It was a school open day.

  生徒・保護者と一緒に箱を塗りました。参観日でした。

 

 

 

I picked up Ichina. She played with her futon for nap.

  Tina姫のお迎えに行きました。お昼寝用布団で遊びました。

 

 

 

After we picked Kaito up, we played at the kids’ park.

  Kaitoマンを迎えた後、キッズパークで遊びました。

 

 

 

We harvested vegetables,

  野菜を収穫して、

 

 

 

played at a living room,

  居間で遊んで、

 

 

 

ate dinner together,

  一緒に夕食を食べ、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched tablet PC and read picture book then went to bed.

  タブレットを見て、絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment