Saturday, June 1, 2024

1st Jun. Cheering at the sports day, Shabu-shabu, Climbing stick Almost there 運動会の応援・しゃぶしゃぶ・のぼり棒もう少しだぞ

Cheering at the sports day, Shabu-shabu, Climbing stick Almost there

6月1日 運動会の応援・しゃぶしゃぶ・のぼり棒もう少しだぞ

 

 

 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

dried clothes inside then

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

jogged along the shortcut course because

  ショートカットコースをジョギングしました。なぜなら

 

 

 

Tamami had a sports day of her school and needed to leave home at 5:50 AM.

  Tamamiさんが職場で運動会で550分に家を出なければならなかったからです。

 

 

 

They got up at 6 AM,

  Tina姫とKaitoマンは6時に起きて、

 

 

ate breakfast then

  朝食を食べて、

 

 

 


visited Tamami’s workplace to cheer.

  Tamamiさんの応援に行きました。

 

 

 

Ichina and Kaito were pleased every time they found Tamami.

  Tamamiさんを見つけるたびに、Tina姫とKaitoマンは喜びました。

 

 

 

Ichina seemed to like Dharma competition.

  Tina姫はダルマ競争が気に入ったようでした。

 

 

 

After the sports day, we had lunch at Shabuyou Restaurant then ate shabu-shabu All-You-Can-Eat course.

  運動会の後、しゃぶ葉で昼食をとり、しゃぶしゃぶ食べ放題をやりました。

 

 

 

On the way back, we bought snowball machine at Second Street,

  帰りに雪玉製造機をセカストで買って、

 

 

 








bought a kayak for US$33 (I$=\150)at BOOK OFF PLUS then

  ブックオフプラスでカヤックを5,000円で買って、

 

 

 

put gas in HIACE.

  ハイエースに給油しました。

 

 

 

Following that, Ichina played at the kids’ park, practiced bicycle then

  それからTina姫はキッズパークで遊び、自転車練習をして、

 

 

 

planted seedlings of cabbage.

  キャベツの苗を植えました。

 

 

 

Kaito almost achieves the climbing stick.

  Kaitoマンはほぼのぼり棒を登頂できています。

 

 

 

He likes climbing.

  Kaitoマンは登るのが好きです。

 

 

 

Since we were full enough due to All-You-Can-Eat course, we didn’t eat dinner

  食べ放題でお腹がいっぱいだったので、夕食は食べませんでした。

 

 

 

We played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched tablet PC and read picture book then went to bed.

  タブレットを見て、絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment