Tuesday, June 11, 2024

11th Jun. Monkey did it サルの仕業だぞ

Monkey did it

6月11日 サルの仕業だぞ

 

 


 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

dried clothes inside.

  室内に洗濯物を干しました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up,

  Tina姫とKaitoマンは起きて、

 

 

 

ate breakfast,

  朝食を食べて、

 

 

 

Kaito walked to the meeting place and we saw him off then

  Kaitoマンは集合場所まで歩いて行って、Tina姫とTorojiro先生は見送って、

 

 

 

walked back home.

  歩いて帰りました。

 

 

 

We found that, a monkey stole the lettuce, green one.

  サルが緑の方のレタスを盗んだと気づきました。

 

 

 

We harvested red one before the monkey steals it.

  赤い方をサルが盗む前に収穫しました。

 

 

 

After that, we went to Ichina’s nursery school.

  その後、Tina姫の保育園に行きました。

 

 

 

At my school, I walked with my student and

  学校で生徒と一緒に歩いて、

 

 

 

played boccia.

  ボッチャをしました。

 

 

 

After school, I cut boards, finished work early then

  放課後、木を切って、仕事を早く終え、

 

 

 

picked Ichina and Kaito.

  Tina姫とKaitoマンを迎えました。

 

 

 

We played at the kids’ park, practiced bicycle,

  キッズパークで遊んで、自転車練習して、

 

 

 

played baseball then

  野球をやって、

 

 

 

practiced hurdles

  ハードル練習をしました。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べ、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched tablet PC and read picture books then went to bed.

  タブレットを見て、絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment