Saturday, June 8, 2024

8th Jun. Park, Alumni Meeting 公園・同窓会だぞ

Park, Alumni Meeting

6月8日 公園・同窓会だぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools by security cameras but I couldn’t water plants.

  防犯カメラで、防犯カメラ・プールを確認しましたが、植物に水はやれませんでした。

 

 

 

Tamami sent me photos of Ichina and Kaito. They woke up, ate breakfast,

  TamamiさんはTina姫、Kaitoマンの写真を送ってくれました。彼らは起きて、朝食を食べて、

1717856671109 2024.06.08 Kaito is dancing and singing the popular song


https://youtube.com/shorts/HW14qVughpg

1717856701700 2024.06.08 Ichina is singing the nursery rhyme


https://youtube.com/shorts/5Ghw8opCbU4

 

 

 

checked the size of swimsuit,

  水着のサイズ確認をして、

 

 

 

played at a living room then

  居間で遊んで、

 

 

 

went to SKY PARK. There are a lot of playground equipment.

  スカイパークに行きました。たくさんの遊具があります。

 

 

 

I ate breakfast around 6 AM, did some work at parents’ home,

  Torojiro先生は6時頃に朝食を食べて、実家で少し仕事をして、

 

 

 

went out for cycling around 9 AM. Here is Hanazono Chuuoh Park near my parents’ house. There are a lot of playground equipment and Ichina and Kaito must be festinated them. 3 months ago, we visited here but due to heavy rain, we couldn’t play at the park.

  9時頃、サイクリングに出かけました。実家近くの花園中央公園です。たくさんの遊具があり、Tina姫とKaitoマンは魅了されるでしょう。3か月前、ここに来たのですが、大雨で遊べなかったのでした。

https://torojiro2.blogspot.com/2024/03/26th-mar-osaka-3-dream-21-2-shopping.html

 

 

 

Hyoutanyama Shopping Street.

  瓢箪山商店街 ナカヤスポーツ大丈夫か??

 

 

 

After that, I visited the junior-high school I graduated. By chance, they were doing sports day and by chance Hideo, who is owner of liquor shop and is childhood friend’s father, was delivering in the area so I handed over a souvenir.

  その後、卒業した中学校を訪れました。たまたま運動会だったのと、たまたまHideoさんが周辺を配達中だったので、お土産を手渡しました。

 

 

 

Following that, I updated the scenery around the house where I spent my elementary, junior-high and high school days.  

  それから、小学校・中学校・高校時代を過ごした家周辺の景色をアップデートしました。新池島クリニックがナキャの家の前へ移転、石垣電気店じまいで建て替えられていた・・・

 

 

 

Around noon, I went to my aunt’s house by train,

  昼頃、伯母の家へ電車で行き、

 

 

 

visited my favorite thick white noodles restaurant “Peko-Peko Udon”. It’s always delicious!

  お気に入りのぺこぺこうどんに行きました。いつでもおいしいです。

 

 

 

Around 3 PM, I left my aunt’s house, moved to Higobashi area then participated in the alumni meeting.

  3時頃伯母の家を出て、肥後橋へ移動して同窓会に参加しました。

 

 

 

First party was at the Café.

  1次会はCaféにて

 

 

 

Second party was at the restaurant famous for squid menu.

  2次会はイカ料理が有名な店にて

 

 

 












We had a precious time there as well this year. We are having party once in a year for 8 years. See you next year may be at my house!

  今回も素晴らしい時間を過ごしました。年1回で8年間やっています。また来年~多分我が家で~!

No comments:

Post a Comment