Thursday, June 13, 2024

13th Jun. Nagano City, Cold Drink 長野市・冷たい飲み物だぞ

Nagano City, Cold Drink

6月13日 長野市・冷たい飲み物だぞ

 

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

dried clothes inside.

  室内に洗濯物を干しました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up, ate breakfast,

  Tina姫とKaitoマンは起きて、朝食を食べて、

 

 

 

We saw Kaito and Tamami at the entrance,

  KaitoマンとTamamiさんを玄関で見送って、

 

 

 

saw Kaito off at the usual place.

  いつもの場所でKaitoマンを見送りました。

 

 

 

Ichina knows some flower and vegetable names.

  Tina姫はいくつか花と野菜の名前を知っています。

 

 

 

We watched Anpanman for 5 minutes then

  アンパンマンを5分間見て、

 

 

 

went to nursery school.

  保育園に行きました。

 

 

 

I walked and enjoyed P.E with my students.

  生徒たちと歩き、体育を楽しみました。

 

 

 

After school lunch, I went out to Nagano City on a business trip with the deputy principal

  給食の後、教頭と長野市へ出張に行きました。

 

 

 

I participated in the meeting of disaster prevention.

  防災に関する会議に参加しました。

 

 

 

I came back to Shiojiri then picked Ichina and

  塩尻に戻って来て、Tina姫を迎えて、

 

 

 

Kaito then drank cold drink thanks to the refrigerator.

  Kaitoマンを迎えて、冷蔵庫のお陰で冷たい飲み物を飲みました。

 

 

 

We played at the kids’ park,

  キッズパークで遊んで、

 

 

 

rode on a kayak,

  カヤックに乗って、

 

 

 

watched Anpanman then

  アンパンマンを見て、

 

 

 

Kaito practiced shuttle running.

  Kaitoマンはシャトルランを練習しました。

 

 

 

Ichina really likes garlic.

  Tina姫はニンニク大好きです。

 

 

 

We played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched tablet PC and read picture book then went to bed.

  タブレットを見て、絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment