Friday, June 9, 2023

9th Jun. Monkey Came Out 猿が出たぞ

Monkey Came Out

6月9日 猿が出たぞ

 

 

 





I checked security cameras, swimming pools and watered plants under the carport.

  防犯カメラ、プールを確認して、カーポート下の植物に水をやりました。

 

 

 

Since it was raining, I dried clothes inside.

  雨が降っていたので、室内に洗濯物を干しました。

 

 

 

After that, I drunk coffee on my handmade rocking chair then

  その後、手作りロッキングチェアの上でコーヒーを飲んで、

 

 

 

ate breakfast with Kaito.

  Kaitoマンと朝食を食べました。

 

 

 

Ichina was sleeping when we left home.

  家を出る時、Tina姫は眠っていました。

 

 

 

Kaito prepared for school then didn’t dash but walked to the meeting place because it was raining.

  雨が降っていたので、Kaitoマンは学校準備をして、ダッシュせず歩いて集合場所まで行きました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通りここで見送りました。

 

 

 

I checked our farm then went to school.

  畑を確認して、学校へ行きました。

 

 

 

We decorated letters for the send-off party of third graders school trip.

  3年生の修学旅行壮行会に向けて、文字を飾りつけました。

 

 

 

We enjoyed circuit training.

  サーキットトレーニングを楽しみました。

 

 

 

On the way back, I got caught in the railway crossing. It rarely closes.

  帰りにこの踏切でひっかかりました。めったに閉まりません。

 

 

 

When I came back home, Ichina was playing at children’s room with Anpanman.

  家に帰った時、Tina姫は子ども部屋でアンパンマンと遊んでいました。

 

 

 

Monkeys attacked our farm. Oh man! They really like potatoes.

猿が畑を襲いました・・・。ジャガイモが大好きなのです。

 

 

 

We ate dinner together.

一緒に夕食を食べました。

 

 

 

After dinner, I set up the fake hawk for our farm.

夕食後、畑に偽の鷹を設置しました。

 

 

 

We played until bath time, watched Maizen Sisters then they went to bed.

お風呂の時間まで遊んで、まいぜんシスターズを見て、Tina姫とKaitoマンは寝ました。

 

 

 

Around 11 PM, I left home. Ichina woke up, see you next week!

11時頃、家を出ました。Tina姫は起きました・・・。また来週!

 

 

 

After 40 minutes’ walk, I got to the highway bus stop,

徒歩40分で高速バス乗り場について、

 

 

 

took the midnight bus then left for Osaka.

夜行バスに乗り、大阪へ向かいました。

No comments:

Post a Comment