Monday, June 19, 2023

19th Jun. Ski’s Running Surface Repair & Wax 滑走面リペアとワックスだぞ

Ski’s Running Surface Repair & Wax

6月19日 滑走面リペアとワックスだぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pool and

  防犯カメラ、プールを確認して、

 


watered plants under the carport.

  カーポート下の植物に水をやりました。



 

 

After that, I jogged via the old guy with lion body.

  その後、体がライオンのおっさん経由で走りました。

 

 

 

Kaito woke up, prepared for school then

  Kaitoマンは起きて、学校準備をして、

 

 

 

dashed to the meeting place.

  集合場所まで走って行きました。

 

 

 

I saw him here as usual.

  いつもの場所で見送りました。

 

 

 

Ichina woke up then read a book about working cars.

  Tina姫は起きて、はたらく車の本を読みました。

 

 

 

I worked at home because I have the flu.

  インフルなので家で働きました。

 

 

 

After that, I made monkey deterrent my neighbor told me.

  その後、隣人が教えてくれた猿除けを作りました。

 

 

 

Around noon, I visited “Rairaitei” restaurant then ate Chinese noodles and fried dumpling.

  昼頃、来来亭に行って、ラーメンと餃子を食べました。長野県の王将は偽物なのでほっといて、「こってりラーメン」というこの店に来てみましたが、全然こってりが足りませんでした。ここもたいしたことないです。

 

 

 

I worked at home again.

  再び家で働きました。

 

 

 

Ichina was playing with an Anpanman rugby ball.

  Tina姫はアンパンマンのラグビーボールで遊んでいました。

 

 

 

I repaired ski’s running surfaces with cheap glue and

  スキーの滑走面を100均のグルーガンの元とアマゾン500円位で買ったハンダごてで埋めました。

 

 

 

waxed skies and snowboards with cheap candle. I finished this ski season completely.

  スキーとスノボに100均のろうそくでワックスをかけました。今シーズンを終えました。

去年から始めた100均ワックスは、100円で1シーズン使い続けられえ・・・残念ながら少量で2000円のメーカーワックスと違いが感じられませんでした・・・() グルーガンのリペアも違いが分からないのでは・・・

 歳を重ねて、趣味も多様化してきているのに、どんどん金がかからない生活になっている・・・もう終活が始まっているのか()

 

 

 

I have a lot of skies and snowboards.

  たくさんスキーとスノボがあります。

No comments:

Post a Comment