Saturday, June 10, 2023

10th Jun. Osaka 1 大阪だぞ1

Osaka 1

6月10日 大阪だぞ1

 

 


Around 7 AM, I arrived at Osaka Numba.

  7時頃、大阪難波に着きました。

 

 

 

I took subway then

  地下鉄に乗って、

 

 

 

visited my aunt’s house around 8.

  8時頃、叔母の家に行きました。

 

 

 

I ate breakfast first then checked security cameras. The fake hawk was falling to the ground. I mailed Tamami and asked her to put it away.

  まず朝食を食べました。防犯カメラを確認しました。鷹が落ちていたので、Tamamiさんいメールして、片付けてもらうようお願いしました。

 

 

 

She sent me photos, Kaito jumped on the Anpanman trampoline,

  写真を送ってくれました。Kaitoマンはアンパンマントランポリンで跳んで、

 

 

 

tried on his swimsuit,

  水着を試着して、

 

 

 

Ichina walked in our house,

  Tina姫は家の中を歩いて、

 

 

 

played together with Kaito.

  Kaito兄さんと遊びました。

 

 

 

I visited my uncle’s house with aunt. He passed away this March and his wife lives alone now. We offered incense to honor him.

  伯母と3月に亡くなった叔父の家へお線香をあげに行きました。

 

 

 

After that, we visited my best thick white noodles restaurant “Peko Peko Udon”. It tasted perfect as usual.

  その後、一番のお気に入り「ぺこぺこうどん」に行きました。いつも通り完璧な味でした!

 

 

 

Osaka is very small and they are lack of land. It’s my first time to find a multilevel car park at an ordinary home.

  大阪はとても小さくて、土地が不足しています。一般家庭で立体駐車場を見たのは初めてでした。ビックリ!

 

 

 

Parking fee is very expensive, everything is expensive, everything is small and narrow. Osaka is inconvenient place though

  駐車料金は激高で、すべてが高くて、すべてが小さくて狭い、大阪は不便な場所です。

 

 

 

everything is funny.

  すべてがおもろい所ではありますが・・・

 

 

 

Around 3 PM, I took subway, moved to Uehonmachi then

  3時頃地下鉄に乗って、上本町を訪れ、

 

 

 

had a class reunion party. This year, reunion members who are 2 years younger than us joined the party.

  同窓会を開きました。今年は2年後輩も加わりました。

 

 

 

We had a good time!

  良い時間を過ごしました。

 

 

 

I took subway then went back aunt’s house.

  地下鉄に乗って伯母の家に帰りました。伯母の家は市内なので便利なのです。

 

 

 

Ichina, Kaito and Tamami visited grandparents’ house.

  Tina姫とKaitoマンとTamamiさんはじいじばあばの家に行って、

 

 

 

enjoyed shopping,

  買い物を楽しんで、

 

 

 

ate dinner, took a bath, maybe watched Maizen Sisters then went to bed.

  夕食を食べて、風呂に入って、たぶんまいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment