Monday, June 12, 2023

12th Jun. Osaka 3 大阪だぞ3

Osaka 3

6月12日 大阪だぞ3

 

 

 


I ate breakfast at my parents’ house.

  実家で朝食でした。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up as well at our house in Nagano,

  Tina姫とKaitoマンも長野の家で起きて、

 

 

 

ate breakfast,

  朝食を食べて、

 

 

 

Kaito went to school. Ichina & Tamami saw him off at a yard and I saw him by this security camera.

  Kaitoマンは学校に行きました。Tina姫とTamamiさんは庭で見送り、Torojiro先生はこの防犯カメラで見送りました。

 

 

 

After that, Ichina and Tamami went shopping.

  その後、Tina姫とTamamiさんは買い物に行きました。

 

 

 

I set up this portable TV on the wall. It will be the main TV of parents’ house.

  ポータブルテレビを壁に設置しました。多分メインテレビになるでしょう。

 

 


I haven’t watched this TV program for more than 10 years because it’s a local program.

  おはよう朝日を10年以上ぶりに見ました。長野ではないですからねぇ。おきた君まだまだ現役です() 2009年協力隊前に3か月大阪にいた時以来かなぁ~。毎年1回大阪には来ますが、わざわざこの時間にテレビをつけて・・・ということはしなかった・・・。

 

 

 

I prepared my luggage then

  荷物を準備して、

 

 

 

left my parents’ house at 9:45.

  9時45分に実家を出ました。

 

 

 

I enjoyed cycling along Onji-gawa river,

  恩智川沿いにサイクリングを楽しんで、

 

 

 

passed my high school,

  高校前を通過して、

 

 

 

moved to my aunt’s house.

  伯母の家に移動しました。

 

 

 

I dropped off my luggage at aunt’s house then went out to buy souvenirs.

  伯母の家で荷物を下ろして、外出して土産を買いました。

 

 

 

Around 11:15, I visited my favorite thick white noodles restaurant, Peko Peko Udon, again.

  11:15頃、再びぺこぺこうどんに行きました。

 

 

 

Following that, I did postprandial exercise at Q’s mall and bought mobile phone cable.

  それからQ‘sモールで食後の運動をして、スマホケーブルを買いました。

 

 

 

After that I bought highway bus ticket at aunt’s house then

  その後、叔母の家で高速バスチケットを買って、

 

 

 

left for Nagano around 1:30 PM.

  1時半頃、長野に向けて家を出ました。

 

 

 

At 2:05 PM, I left for Nagoya.

  2時5分、名古屋に向けて出発しました。

 

 

 

The limited express “Hinotori” is luxurious.

  特急ひのとりは豪華です。

 

 

 

At 4 PM, I arrived at Nagoya,

  4時名古屋について、

 

 

 

bought souvenirs for my family,

  家族に土産を買って、

 

 

 

ate buckwheat noodles.

  そばを食べました。

 

 

 

Many people win the lottery here so Kaito should buy it here next time.

  たくさんの人がここで宝くじ当選しているので、Kaitoマンも次回ここで買うべきですね。

 

 

 

At 5:10 PM, I left for Nagano by bus.

  5時10分、バスで長野に向かいました。

 

 

 

Around 8 PM, I arrived at Midoriko highway bus stop.

  8時頃、みどり湖バス停に着きました。

 

 

 

After 30 minutes’ walk,

  徒歩30分で、(帰りは荷物少ないのと下りで早かった~)

 

 

 

I came back home. They were taking a bath.

  家に帰りました。お風呂に入っていました。

 

 

 

I gave Hinotori puzzle to Kaito,

  Kaitoマンには特急ひのとりパズル、

 

 

 

Hinotori hand towel to Ichina

  ひのとりハンドタオル、

 

 

 

bread for Tamami.

  Tamamiさんにパンを渡しました。

 

 

 

Finally, we watched Maizen Sisters then went to bed.

  最後にまいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment