Sunday, June 11, 2023

11th Jun. Osaka 2 大阪だぞ2

Osaka 2

6月11日 大阪だぞ2

 

 

I ate steak as breakfast.

  朝食としてステーキを食べました。

 

 

 

I checked security cameras. Monkey didn’t visit our farm yesterday.

  防犯カメラを確認しました。昨日猿は畑にやってきませんでした。

 

 

 

Around 1:30, I came back to my parents’ house then

  1時半頃、実家に戻って、

 

 

 

went out to eat my favorite Chinese noodles.

  お気に入りラーメンを食べる為、外出しました。

 

 

 

There are 3 branches of my favorite Chinese noodles restaurants, Ohsho. Near my parents’ house. We have no Ohsho in Nagano.

  実家の近くには3件、王将があります。長野県にはありません。唯一あった最寄り100km長野市の王将はこってりラーメンが県民にウケず滅びました。

 

 

 

I ordered Kotteri Ramen noodles as usual and fried dumpling with huge volume of garlic.

  こってりラーメンとニンニク激増し餃子を注文しました。

 

 

 

Kaito and Ichina visited amusement park with Tamami then played games.

  KaitoマンとTina姫はTamamiさんとアミューズメントに行き、ゲームをしました。

 

 

 

They played well at home.

  家で仲よく遊びました。

 

 

 

After that, I went cycling around my parents’ house. Here is Inari-Shrine.

  その後、実家付近をサイクリングしました。稲荷神社。

 

 

 

There used to be Nagasakiya shopping mall when I live in Osaka.

  大阪に住んでいた頃、ここには長崎屋がありました。

 

 

 

I saw the limited express “Hinotori” at the train garage.

  車庫で近鉄特急ひのとりを見ました。

 

 

 

Hanazono Rugby Field.

  花園ラグビー場

 

 

 

Liquor Shop Kawai was closed so I visited his house nearby then handed over souvenir from Nagano.

  かわ井酒店さん。お店が休みだったので、自宅を訪れ、お土産を渡しました。今回も突然で失礼しました()

 

 

 

Scenery around our previous house.

  以前の家付近の景色

 

 

 

I passed my primary school, kindergarten and junior high school.

  小学校・幼稚園・中学校を通過しました。

 

 

 

On the way back, I bought my favorite croquette at Moritaya.

  帰りに、肉の森田屋でお気に入りコロッケを買いました。

 

 

 

After that, my sister visited my parents’ house then had dinner party.

  その後、妹金持ち力持ちのAkikoさんが実家に来て、夕食会をしました。

 

 

 

Following that, I visited Yaenosato Station, met up with 1 year senior member of volleyball club when we were high school students then had drinking party. We haven’t met for 3 years due to COVID19. Anyway, I always eat too much when I visit Osaka.

  それから、八戸ノ里に行き、バレー部先輩に会い、飲み会をしました。コロナで3年ぶりに会いました。いやしかし、大阪に来るといつでもすさまじく食べてしまいます。

No comments:

Post a Comment