Thursday, June 22, 2023

22nd Jun. Rise The Sofa ソファを起こすぞ

Rise The Sofa

6月22日 ソファを起こすぞ


 


I checked security cameras, swimming pools,

  防犯カメラ、プールを確認して、

 

 

 

dried clothes inside, because it was raining,

  雨が降っていたので、室内に洗濯物を干して、

 

 

 

finished eating breakfast before Ichina and Kaito woke up.

  Tina姫とKaitoマンが起きる前に朝食を済ませました。

 

 

 

After that, I harvested vegetables.

  その後、野菜を収穫しました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up,

  Tina姫とKaitoマンは起きて、

 

 

 

ate breakfast,

  朝食を食べて、

 

 

 

prepared for school then

  学校準備をして、

 

 

 

walked to the meeting place.

  歩いて集合場所まで行きました。

 

 

 

I saw him here as usual.

  いつも通りここで見送りました。

 

 

 

Ichina cleaned Japanese-style rooms then saw me off.

  Tina姫は和室を掃除して、Torojiro先生を見送りました。

 

 

 

At school, we made “Teru teru bouzu” dolls out of tissue paper and hope it will be sunny the next day. We have off-campus activities this Friday.

  学校でてるてる坊主を作りました。金曜日に校外学習があるのです。

 

 

 

After work, I visited Watahan home center then bought mats for school pool.

  仕事の後、綿半に行って、学校プール用のマットを買いました。

 

 

 

After dinner, we played at a living room. Lately Ichina raises up the back of sofa. She is powerful!

  夕食の後、居間で遊びました。Tina姫は最近ソファの背もたれを持ち上げます。力持ちです。

 MOV_9473 2023.06.22 Ichina lifts up the back of sofa


https://youtu.be/4fSBActTrvw

 


 

We watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment