Friday, June 16, 2023

16th Jun. I got the flu for the first time 人生初インフルだぞ

I got the flu for the first time

6月16日 人生初インフルだぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools then

  防犯カメラとプールを確認して、

 

 

 

dried clothes inside.

  室内に洗濯物を干しました。

 

 

 

Ichina and Kaito were sleeping.

  Tina姫とKaitoマンはすやすや眠っていました。

 

 

 

Since the sun began to appear, I carried laundry out.

  晴れ間が見え始めたので洗濯物を外に出しました。

 

 

 

Kaito woke up, ate breakfast, prepared for school then

  Kaitoマンは起きて、朝食を食べて、学校準備をして、

 

 

 

walked to the meeting place.

  集合場所まで歩いて行きました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通りここで見送りました。

 

 

 

Although, I called to the clinic again at 9 AM, the doctor asked me to visit there at 3 PM, I will have a fever from now. We suspect COVID 19 infection because I visited Osaka, big city, last week.

  9時に病院に電話をかけましたが、医者は3時に来てくれと言いました。今から熱が出るかも知れないからのようです。先週大阪に行ったので、コロナを疑っています。

 

 

 

Ichina woke up then

  Tina姫は起きて、

 

 

 

went out for luxurious lunch with Tamami and grandmother.

  豪華な昼食を食べに、Tamamiさん、ばあばと一緒に出かけました。

 


She got the air soccer ball.

  エアーサッカーボールなるものを手に入れました。

 

 

 

 

Although, I visited the clinic, first they didn’t do COVID19 and flu test. I asked them to do it and got slight fever by myself haha, finally they did the test them

  病院に行きましたが、コロナ検査もインフル検査も最初しませんでした。やってくれとお願いしたのと、気合で微熱を出したので、最終的には検査できました。

 

 

 

I found to be infected the flu B type. It’s my first time to get it.

  インフルエンザBだと分かりました。人生初インフルですが、ここまでして検査しないと気づかない程の症状なら、今までにもかかっていたような気が・・・多分コロナも?。大阪行ってなかったら、子どもが小さくなかったら、絶対検査してくれって言わなかっただろうし、仕事にも普通に行っていただろうし・・・()

 

 

 

When I came back home, Ichina was watching me but I refrained from keeping contact with my family.

  家に帰った時、Tina姫が見ていましたが・・・家族との接触を避けました。

 

 

 

They were shuttle running at Japanese-style rooms.

  和室でシャトルランをしていました。

 

 

After that, Ichina played with Kaito.

  その後、Tina姫はKaitoマン兄さんと遊びました。




 

I moved the fake hawk a little because it hits vegetable net.

  野菜ネットにぶつかるので、鷹を少し動かしました。

 

 

 

I cannot meet people and I have to eat food alone in short,

  人に会えない、一人で食べなければならない・・・つまり

 

 

 

I can add huge volume of garlic to everything all I want!!!

  莫大なニンニクをすべての物に入れ放題!!!はっはっは~

No comments:

Post a Comment