Monday, June 5, 2023

5th Jun. Cousin Aunt いとこおばだぞ

Cousin Aunt

6月5日 いとこおばだぞ

 

 

 


I checked security cameras, swimming pools and

  防犯カメラ、プールを確認して、

 

 

 

watered plants especially mum fence.

  植物に、特に菊のフェンスに水をやりました。

 

 

 

After that, I harvested lettuce then

  その後、レタスを収穫して、

 

 

 

dried clothes outside.

  洗濯物を外に干しました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up,

  Tina姫とKaitoマンは起きて、

 

 

 

Kaito played cat’s cradle,

  あやとりをして、

 

 

 


prepared for school then

  学校準備をして、

 

 

 

dashed to the meeting place.

  集合場所まで走っていきました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通りここで見送りました。

 

 

 

Ichina played puzzle,

  Tina姫はパズルをして、

 

 

 

cleaned rooms,

  部屋を掃除して、

 

 

 

went out for a walk then

  散歩に行って、

 

 

 

met her cousin aunt at grandparents’ house. Kaito sent her a message.

  じいじばあばの家で、いとこおばに会いました。Kaitoマンはメッセージを送りました。

16860073531122023.06.05 Kaito's message to Aya

https://youtube.com/shorts/lpMfv0-AZlY

 

 

 

I checked the tank of the swimming pools.

  プールのタンクを確認しました。

 

 

 

We read books at school library.

  学校図書館で本を読みました。

 

 

 

I did paper making with my students.

  生徒と紙すきをしました。

 

 

 

After school, I started filling the swimming pools. It takes two days to fill it up.

  放課後、プールに水を入れ始めました。満水まで2日間かかります。

 

 

 

After school, Kaito played with Ichina.

  Kaitoマンは学校の後、Tina姫と遊びました。

 

 

 

I managed to come back home and meet my family, by the time they went to bed.

  何とか家族が寝る時間までに帰ることができました。

No comments:

Post a Comment