Saturday, June 3, 2023

3rd Jun. 160 feet chrysanthemum fence, Japanese Drum 菊の50mフェンス・太鼓だぞ

160 feet chrysanthemum fence, Japanese Drum

6月3日 菊の50mフェンス・太鼓だぞ

 

 

 

I checked security cameras, swimming pools and rooftop then

  防犯カメラ、プール、屋上を確認して、

 

 

 

went for a jog.

  ジョギングに行きました。

 

 

 

After that, I dried clothes outside then

  その後、外に洗濯物を干して、

 

 

 

ate breakfast.

  朝食を食べました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up and played at a living room.

  Tina姫とKaitoマンは起きて、居間で遊びました。

 

 

 

I cut grass with mower and

  ビーバーで草を刈って、

 

 

 

harvested lettuce.

  レタスを収穫しました。

 

 

 

Ichina helped us taking off laundry,

  Tina姫は洗濯物の取り込みを手伝って、

 

 

 

played together with Kaito.

  Kaitoマン兄さんと一緒に遊びました。

 

 

 

I bought ticket for Osaka trip.

  大阪旅行のチケットを買いました。



Following that, I transplanted seedlings of lettuce and cabbage,

  それから、レタスとキャベツの苗を植えて、

 

 

 

played tennis with Kaito then

  Kaitoマンとテニスをして、

 

 

 

transplanted chrysanthemum from carport to our land boundary. Here is 4 feet higher than neighbor’s land so I decided to make 160-feet-length mum fence not to fall down.

  菊をカーポートから土地の境界に移植しました。お隣さんより130cm程高いので、落ちないように長さ50mのフェンスを作ることにしました。

 

 

 

I’ll use these carpets at school.

  これらのカーペットを学校で使います。

 

 

 

After lunch,

  朝食後、

 

 

 

1685773431367 2023.06.03 Kaito is calculating difficult problem


https://youtu.be/JXulICRP31M

Kaito practiced calculation and

  Kaitoマンは計算練習をして、

 

 

 

I repaired rooftop. Maybe it’s enough for leak.

  屋上を修理しました。多分雨漏りにはこれで十分だと思います。

 

 

 

Around 3 PM, we visited Kaito’s favorite amusement park then played coin games,

  3時頃、Kaitoマンお気に入りのアミューズメントに行って、メダルゲームや、

 

 

 

Japanese drum game. Ichina tried it with Kaito.

  太鼓の達人をしました。Tina姫はKaitoマン兄さんと一緒に挑戦しました。

 

 

 

Kaito is very good at Pocky game. He got 5 boxes of Pocky for US$1.

  Kaitoマンはポッキーゲームが得意です。100円で5箱獲りました。

 

 

 

After that, we bought ice cream then ate it in our car.

  その後、アイスを買って車内で食べました。

 

 

 

On the way back home, they dropped me off at Ryuutan Restaurant around 6 PM and I participated in dinner party.

  帰りに6時頃、龍胆レストランで降ろしてもらい、会食に参加しました。

 

 

 

We had a great time as usual.

  いつも通り楽しい時間を過ごしました。

 

 

 

Around 10:30 PM, I came back home then went to bed right away. We live close to the station. It’s very convenient.

  10時半頃家に帰ってすぐに眠りました。駅の近くに住んでいて、とても便利です。飲んでいなければ10分以内、泥酔でフラフラ歩行距離が長くてスピード出なくても15分はかからないので長野県的には駅近です()

No comments:

Post a Comment