Wednesday, May 1, 2024

1st May. Digital Equipment デジタル機器だぞ

Digital Equipment

5月1日 デジタル機器だぞ

 

 

I dried clothes inside then

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and watered plants.

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up, ate breakfast then

  Tina姫とKaitoマンは起きて、朝食を食べて、

 

 

 

we walked to Kaito’s meeting place.

  Kaitoマンの集合場所まで歩いて行きました。

 

 

 

Kaito left his umbrella at home so Tamami went back to get it, passed it to me then Ichina and I delivered it to Kaito then saw him off there.

  Kaitoマンが傘を忘れたので、Tamamiさんが取りに帰り、Torojiro先生に渡し、Kaitoマンにそれを届けて、そこで見送りました。

 

 

 

After 5 minutes Anpanman movie, Ichina left home then

  5分間のアンパンマン動画の後、Tina姫は家を出て、

 

 

 

we went to her nursery school.

  保育園に行きました。

 

 

 

I worked hard as usual.

  いつも通り忙しく働きました。

 

 

 

After work, I ate dinner together then

  仕事の後、一緒に夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time. Even 2-year-old kid Ichina can use digital equipment. This is Anpanman English sound picture book.

  お風呂の時間まで遊びました。2歳児のTina姫でさえデジタル機器を使えます。これはアンパンマンの英語の音絵本です。

 

 

 

We watched tablet PC and read picture books then went to bed. We never forget the importance of analog things.

  タブレットを見て、絵本を読んで寝ました。アナログな物の大切さも忘れません。

No comments:

Post a Comment