Monday, May 6, 2024

6th May. Antelope, Tire Exchange カモシカ・タイヤ交換だぞ

Antelope, Tire Exchange

5月6日 カモシカ・タイヤ交換だぞ

 

 

 


checked security cameras, swimming pools and watered plants then went for a jog.

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、ジョギングに出かけました。

 

 

 

After 5 minutes jog, I met the antelope near the lake Midoriko.

  5分走ったみどり湖付近で、カモシカに会いました。

MOV_3087 2024.05.06 Japanese Antelope near the lake Midoriko


https://youtube.com/shorts/gqbdjOxKC0w

 

 

 

I jogged via the lake Midoriko and Osakada pond.

  みどり湖、小坂田池経由で走りました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食後、

 

 

 

we played at a living room for a while then

  しばらく、居間で遊んで、

 

 

 

I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

read an Anpanman book then cleaned our house.

  家の掃除をしました。

 

 

 

After that, I covered potatoes row of our vegetable farm.

  その後、野菜畑のジャガイモの畝を覆いました。

 

 

 

Following that, I changed tires of HIACE and light dump truck. I started using summer tires of HIACE for the first time today.

  それから、ハイエースと軽ダンプのタイヤを交換しました。今日、初めてハイエースの夏タイヤを使い始めました。

 

 

 

We ate lunch together,

  一緒に昼食を食べて、

 

 

 

played at the kids’ park then

  キッズパークで遊んで、

 

 

 

went out for shopping.

  買い物に出ました。

 

 

 

I had my hair cut.

  散髪をしました。

 

 

 

At Nishimatsuya, Ichina got the mat of princess for excursion.

  Tina姫は西松屋でプリンセスのマットを買いました。遠足用です。

 

 

 

Ichina and I watched passing train at a balcony, Kaito played at the kids’ park,

  Tina姫とTorojiro先生はバルコニーで通過電車を見て、Kaitoマンはキッズパークで遊んで、

 

 

 

watched TV at Osaka Station,

  大阪駅でテレビを見て、

 

 

 

ate dinner,

  夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched tablet PC and read princess picture books then went to bed.

  タブレットを見て、プリンセスの絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment