Friday, May 17, 2024

17th May. Touch the pictures 絵を触るぞ

Touch the pictures

5月17日 絵を触るぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって

 

 

 

dried clothes inside.

  室内に洗濯物を干しました。

 

 

 

Ichina woke up earlier than usual and lay down on the sofa.

  Tina姫はいつもより早く起きて、ソファに寝転びました。

 

 

 

We ate breakfast and

  朝食を食べて、

 

 

 

wrapped the gift for my colleague who got married lately.

  最近結婚した同僚へのギフトを包みました。

 

 

 

Kaito received shirts from Tamami’s cousin.

  KaitoマンはTamamiさんのいとこから服をもらいました。

 

 

 

We prepared for school,

  学校準備をして、

 

 

 

we saw Kaito and Tamami as usual,

  いつも通りKaitoマンとTamamiさんを見送って、

 

 

 

watched Anpanman movies at a living room and in HIACE then

  アンパンマン動画を居間とハイエースの中で見て、

 

 

 

went to nursery school.

  保育園に行きました。

 

 

 

Ichina touched the pictures with calling names, apple, pear, grapes, cake etc.

  Tina姫は名前を呼びながら絵を触りました。りんご・なし・ぶどう・ケーキなどなど

 

 

 

I worked hard as usual.

  いつも通り忙しく働きました。

 

 

 

After work, I picked Ichina and Kaito up, went back home,

  仕事の後、Tina姫、Kaitoマンをお迎えに行って、家に帰って、

 

 

 

practiced tricycle,

  三輪車、

 

 

 

swings,

  ブランコ、

 

 

 

pipe slide and

  パイプの滑り台、

 

 

 

bicycle.

  自転車練習をしました。

 

 

 

Around 7 PM, I had drinking party at the restaurant near Hirooka station then celebrated my colleagues’ marriage. The husband is my former colleague and the wife is my present colleague.

  7時に飲み会を広丘駅付近で開き、同僚の結婚を祝いました。旦那さんは前の同僚で、奥さんは今の同僚です。

 

 

 

On the way back, I visited Kaito’s favorite amusement park with Shingo then got 3 boxes of PRETS for US$1.

  帰りにKaitoマンお気に入りのアミューズメントにShingo先生と行き、3箱プリッツを獲りました。

No comments:

Post a Comment