Sunday, October 15, 2023

15th Oct. Yoshinoya Marathon 吉野家マラソンだぞ

Yoshinoya Marathon

10月15日 吉野家マラソンだぞ


 

I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干し、

 

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

counted the number of morning glory flowers. 245 flowers were blooming.

  アサガオを数えました。245個咲いていました。

 

 

 

After that, I harvested vegetables before Ichina and Kaito woke up.

  その後、Tina姫とKaitoマンが起きる前に野菜を収穫しました。

 

 

 

It was the day of Yoshinoya Marathon and I was supposed to start at 6 AM but it was raining heavily so I started around 7:30.

  今日は吉野家マラソンの日でした。6時に出発するはずでしたが、雨が激しく降っていたので、7時半頃出発しました。

 

 

 

First, I jogged along the disaster course to the Enrei-mountain pass.

  最初、塩嶺峠まで災害コース沿いに走りました。

 

 

 

Following that, I jogged down to Okaya city center then went around the lake Suwa first. The last Yoshinoya Marathon in 2022, I visited Yoshinoya Restaurant first, ate a lot then went around the lake but it was too hard for me because I was full stomach.

  それから、岡谷市街地へ下って、まず諏訪湖を一周しました。去年の吉野家マラソンでは、まず吉野家に行っていっぱい食べて、それから諏訪湖一周16kmしました。お腹いっぱいで苦しすぎたのです・・・。

https://torojiro2.blogspot.com/2022/10/8th-oct-yoshinoya-marathon.html

 

https://torojiro2.blogspot.com/2022/10/blog-post.html

 

 


After going around the lake Suwa, my mileage was 20 miles.

  諏訪湖一周終わった時点で、走行距離は32kmでした。

 

 

 

After that, I jogged via Seiyu supermarket and Suwa Taisha Shrine then

  その後、セイユー・諏訪大社経由で走って、

 

 

 

arrived at the Yoshinoya Restaurant around 1 PM. My mileage was 25 miles.

  1時頃、吉野家に着きました。走行距離は40kmでした。去年は11時唐揚げ提供時間に間に合いましたが、雨で遅延で、仕方ない・・・。腹減った・・・

 

 

 

I ordered the deep-fried chicken menu. This restaurant is 1 of 4 Yoshinoya Restaurants that serve deep-fried chicken menu in Nagano Prefecture.

  唐揚げメニューを注文しました。この吉野家は長野県で4店舗しかない唐揚げ提供できる吉野家の中の1つです。去年は吉野家に来て牛丼を食べないなんて許せない、とプラス牛丼でしたが、気持ち悪くなったので今回はやめました。おっさんになっても、マラソンからたくさんのことが学べます()

 

 

 

I finished it within 10 minutes because I was super hungry.

  10分以内で完食しました。すさまじくお腹が減っていたからです。たぶん40km走ったからでしょう。

 

 

 

After that, I visited some shops and bought marathon supplement for Matsumoto marathon next month.

  その後、いくつか店を廻って、来月松本マラソンに向けたマラソンサプリを買いました。

 

 

 

At that time, Ichina, Kaito and Tamami were eating lunch at Gusto restaurant nearby so

  その時、Tina姫、Kaitoマン、Tamamiさんは近くのガストで昼食を食べていたので、

 

 

 


We met up at Daiso shop. It was my goal today. My mileage was 27 miles.

  ダイソーで待ち合わせました。ここが今日のゴールです。走行距離は43kmでした。フルマラソン以上に走ったので良しとします。

 

 

 

After that, we visited Kaito’s favorite amusement park, enjoyed coin games,

  その後、Kaitoマンお気に入りのアミューズメントに行って、メダルゲーム、

 

 

 

batting cage,

  バッティングセンター、

MOV_4794 2023.10.15 Batting Cage, 56 miles, hour


https://youtu.be/cyFDjuDOqcI

 

 

 

bingo game and

  ビンゴゲームと

 

 

 

Mario Cart.

  マリオカートを楽しみました。

 

 

 

On the way back, we ate ice creams in our car.

  帰りに車内でアイスを食べました。

 

 

 

We played at a yard,

  庭で遊んで、

 

 

 

watched the limited express Azusa at a balcony,

  バルコニーで特急あずさを見て、

 

 

 

watched Anpanman at Osaka Station and I had body maintenance then

  大阪駅でアンパンマンを見て、Torojiro先生は体の調整をして、

 

 

 

ate dinner together.

  一緒に夕食を食べました。

 

 

 

After brushing teeth,

  歯を磨いた後、

 

 

 

we took a bath. Ichina’s boom is Anpanman bandages now. She put them at elbows and knees although her elbows and knees don’t hurt.

  お風呂に入りました。Tina姫のブームは今アンパンマン絆創膏です。どこも痛めていませんが、肘と膝に絆創膏を貼っています()

 

 

 

Finally, we watched Maizen Sisters then went to bed.

  最後にまいぜんシスターズを見て寝ました。

 

 

 

My number of steps today was more than 50,000, haha

  今日の歩数は5万歩以上でした()

























































































No comments:

Post a Comment