Sunday, October 22, 2023

22nd Oct. Lake Suwa 諏訪湖だぞ

Lake Suwa

10月22日 諏訪湖だぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools in the early morning.

  早朝、防犯カメラ、プールを確認しました。

 

 

 

I received goods related to Matsumoto marathon I participate in next month.

  来月参加する松本マラソンの関係グッズを受け取りました。

 

 

 

I will give this short skis to my colleague, there’s no place to put it and I didn’t use it for child rearing.

  同僚の先生にこのショートスキーを差し上げます。置き場所がないのと、子育てに使わなかったからです。前後に転べるので抱っこして滑るのも危ないし、スピード出すと安定しないのと、長い板でもくるくる回れるし・・・必要ないのです。

 

 

 

I harvested vegetables.

  野菜を収穫しました。

 

 

 

We have another big broccoli for lunch box for the music concert of Kaito’s school.

  もう1個大きなブロッコリーをKaitoマン学校音楽会のお弁当用に用意してあります。

 

 

 

We ate breakfast,

  朝食を食べ、

 

 

 

dried clothes outside,

  洗濯物を外に干して、

 

 

 

counted the number of morning glory flowers. 214 flowers were blooming.

  アサガオを数えました。214個咲いていました。

 

 

 

I adjusted the ski bindings of TRIUN G to my ski boots.

  トライアンGのビンディングをスキーブーツに合わせました。

 

 

 

After that, I set up the small greenhouse for Chinese cabbages.

  その後、小さなビニールハウスを白菜に設置しました。

 

 

 

Ichina cleaned rooms with Anpanman mop then

  Tina姫はアンパンマンのモップで部屋を掃除して、

 

 

 

practiced horizontal bar and said ”I’m like brother Kaito”

  鉄棒練習をして、「にいにみたい」と言いました。

MOV_5246☆☆ 2023.10.22 Ichina hung from the horizontal bar and said I look like brother Kaito


https://youtu.be/28dgajYkkak

 

 

 

MOV_5250 2023.10.22 Horizontal bar together


https://youtu.be/ek4vNr4dqKA

MOV_5252 2023.10.22 Higher horizontal bar, fail


https://youtu.be/g7PdiCG3FDc

 

 

 

Around 1 PM, we left for the lake Suwa.

  1時頃、諏訪湖に向け出発しました。

 

 

 

We bought lunch at Seiyu supermarket then

  セイユーで昼食を買って、

 

 

 

ate it at the lake side.

  湖畔で食べました。

 

 

 

Around 3 PM, Kaito and I started going around the lake, 10 miles.

  3時頃、KaitoマンとTorojiro先生は諏訪湖一周16kmを始めました。

 

 

 

On the way, Kaito played at the park,

  途中Kaitoマンはこの公園で遊んで、

 

 

 

We resumed bicycle and jog.

  自転車とジョギングを再開しました。

 

 

 

Here is about half way, we took photos with the steam locomotive.

  約半周地点です。蒸気機関車と写真を撮りました。

 

 

 

It was fine today so

  今日は快晴で、

 

 

 

we saw the Mt. Fuji clearly.

  富士山がキレイに見えました。

 

 

 

We bought Kaito’s running goods and my PC supplies at Second Street.

  セカストでKaitoマンの走りグッズとTorojiro先生のパソコン用品を買いました。

 

 

 

We finished going around the lake around 5:30 PM.

  5時半頃、諏訪湖1周を終えました。

 

 

 

We went back home,

  家に帰って、

 

 

 

ate dinner,

  夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment