Sunday, October 8, 2023

8th Oct. Local Sports Day, L'ala Matsumoto 地区の運動会・ラーラ松本だぞ

Local Sports Day, L'ala Matsumoto

10月8日 地区の運動会・ラーラ松本だぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools, watered plants, dried clothes outside then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、洗濯物を外に干して

 

 

 

jogged via the statue of old guy with lion body.

  体がライオンのおっさん経由で走りました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食の後、

 

 

 

I harvested vegetables then

  野菜を収穫して、

 

 

 

counted the number of morning glory flowers. 146 flowers were blooming.

  アサガオを数えました。146個咲いていました。

 

 

 

Around 9 AM, we visited the junior high school then

  9時頃、中学校を訪れ、

 

 

 

participated in the local sports day.

  地域の運動会に参加しました。

 

 

 

I was supposed to take part in only the easy event but  

  ゆるい種目だけに参加予定でしたが・・・

 

 

 

yesterday, my neighbor, who in charge of this sports day, asked me to participate in 1.5 miles race. Since we received melon from him, I accepted it. I got 3rd place of maybe 30.

  昨日、運動会を担当している隣人から2.5kmレースに出て欲しいと頼まれました。メロンをいただいているので受けました() 多分30人位中3位でした。おっさんにしてはがんばった方です。

 

 

 

Ichina and Kaito cheered me and our district then got a lot of prizes.

  Tina姫とKaitoマンはTorojiro先生と地区を応援して、たくさん景品をもらいました。

 

 

 

Around 11 AM, we came back home then played at the kids’ park.

  11時頃、家に帰ってきて、キッズパークで遊びました。

 

 

 

After lunch, I repaired the float ring then

  昼食後、浮き輪を修理して、

 

 

 

left for L’ala Matsumoto at noon.

  正午にラーラ松本へ向け出発しました。

 

 

 

After 45 minutes, we arrived at L’ala Matsumoto then

  45分後にラーラ松本に着いて、

 

 

 

enjoyed swimming there for 3 and half hours.

  3時間半、水泳を楽しみました。

 

 

 

Although, we were not allowed to take photo in pools, Kaito practiced flutter kick a lot and updated his record (20 feet at Water World this summer to 23 feet at L’ala Matsumoto today)  

  プール内での写真撮影禁止ですが、Kaitoマンはバタ足練習をたくさんして、記録更新しました。ウォーターワールドで6mだったのをラーラ松本で7mになりました。

 

 

 

On the way back, we visited Nagisa Life Site shopping mall, enjoyed games then got these snacks for US$1.

  帰りになぎさライフサイトにより、ゲームを楽しんで、100円でこれらのお菓子を獲りました。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べ、

 

 

 

played until bath time, took a bath, watched Maizen Sisters then went to bed.

  お風呂の時間まで遊んで、お風呂に入って、まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment