Tuesday, October 17, 2023

17th Oct. Broccoli, Umbrella ブロッコリー・傘だぞ

Broccoli, Umbrella

10月17日 ブロッコリー・傘だぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants,

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

dried clothes inside then

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

counted the number of morning glory flowers. 196 flowers were blooming.

  アサガオを数えました。196個咲いていました。

 

 

 

When I harvested vegetables, the frog was on the leaf of eggplant.

  野菜を収穫した時、カエルがナスの葉っぱの上にいました。

 

 

 

Following that, I placed the security parts on the kids’ park.

  キッズパークに安全パーツを設置しました。

 

 

 

I harvested this big broccoli for Kaito’s lunch box he needs tomorrow when he goes to excursion.

  この大きなブロッコリーをKaitoマンが明日遠足で必要なお弁当のために収穫しました。

 

 

 

Kaito walked to the end of our site then

  Kaitoマンは敷地の端まで歩いて、

 

 

 

dashed to the meeting place.

  集合場所までダッシュで行きました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通り見送りました。

 

 

 

After that, I transplanted the seedlings of Chinese cabbage quickly.

  その後、白菜の苗を素早く植えました。

 

 

 

Ichina was holding an umbrella at a living room, haha.

  Tina姫は居間で傘をさしていました()

 

 

 

We played baseball at P.E class.

  体育で野球をしました。

 

 

 

I ate huge volume school lunch, wow!

  莫大な量の給食を食べました。おぉ~

 

 

 

After school, I took charge of basketball club activity.

  放課後、バスケ部を担当しました。

 

 

 

Ichina visited Sky Park and improved her physical ability then

  Tina姫はスカイパークに行って、身体能力を高め、

 

 

 

ate lunch there.

  そこで昼食を食べました。

 

 

 

When I came back home, Ichina was playing with an umbrella and Kaito was laying puzzle.

  家に帰った時、Tina姫は傘で遊んでいて、Kaitoマンはパズルをしていました。

 

 

 

We ate dinner together.

  一緒に夕食を食べました。

 

 

 

Tamami made Kaito’s lunch box. Kaito was pleased.

  TamamiさんはKaitoマンのお弁当を作りました。Kaitoマンは喜びました!

 

 

 

We took a bath,

  お風呂に入って、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment