Thursday, October 12, 2023

12th Oct. Kikyo Park 桔梗公園だぞ

Kikyo Park

10月12日 桔梗公園だぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants while Ichina and Kaito were sleeping.

  Tina姫とKaitoマンが眠っている間に、防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Following that, I dried clothes inside,

  それから室内に洗濯物を干して、

 

 

 

counted the number of morning glory flowers. Since Ichina was crying, I took her outside. 128 flowers were blooming.

  Tina姫とアサガオを数えました。泣いていたので外に連れて行きました。128個咲いていました。

 

 

 

After that, I harvested vegetables,

  その後、野菜を収穫して、

 

 

 

we ate breakfast.

  朝食を食べました。

 

 

 

Kaito dashed around the entrance and walked to the end of our site,

  Kaitoマンは玄関先はダッシュして、敷地の端まで歩いて、

 

 

 

dashed again to the meeting place.

  またダッシュして集合場所まで行きました。

 

 

 

Maybe, he mostly walks to his school.

  多分、Kaitoマンはほぼ歩いて学校へ向かっていると思われます()

 

 

 

Ichina and Tamami cleaned the hall with mop then saw me off.

  Tina姫とTamamiさんはモップで廊下を掃除して、Torojiro先生を見送りました。

 

 

 

After lunch,

  昼食の後、

 

 

 

Ichina helped Tamami’s gardening,

  Tina姫はTamamiさんの園芸作業を手伝い、

 

 

 

went shopping,

  買い物に行き、

 

 

 

visited Kikyo Park.

  桔梗公園に行きました。

1697084156301 2023.10.12 Kikyo Park 1


https://youtube.com/shorts/wpx2A1YfWB0

1697084164109 2023.10.12 Kikyo Park 2


https://youtube.com/shorts/8rt4sdCtEww

 

 

Kaito visited here 2 years ago, when he was 4 years old.

  Kaitoマンは2年前4歳(5歳前)にここに来ました。

https://torojiro2.blogspot.com/2021/05/8th-may-more-than-30000-steps.html

The article Kaito visited Kikyo Park for the first time.

Kaitoマン桔梗公園

 

 

After school, Kaito played at the kids' park.

  放課後Kaitoマンはキッズパークで遊びました。




 

At my school, we prepared for our cultural festival tomorrow.

  明日の文化祭に向けての準備をしました。

 

 

 

When I came back home, Ichina and Kaito were watching Anpanman.

  家に帰った時、Tina姫とKaitoマンはアンパンマンを見ていました。

 

 

 

Ichina got Anpanman characters goods.

  Tina姫はアンパンマングッズを手に入れました。

 

 

 

we ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

I checked external battery for microwave in our car,

  車内の電子レンジ用、外部バッテリーを確認して、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment