Friday, October 13, 2023

13th Oct. Cultural Festival 1 文化祭だぞ1

Cultural Festival 1

10月13日 文化祭だぞ

 

 


 

I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干し、

 

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants,

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

harvested vegetables then

  野菜を収穫して、

 

 

 

counted the number of morning glory flowers.

  アサガオを数えました。108個咲いていました。

 

 

 

Kaito ate breakfast,

  Kaitoマンは朝食を食べて、

 

 

 

prepared for school, walked to the end of our site with Tamami then

  Tamamiさんと敷地の端まで歩いて、

 

 

 

dashed to the meeting place with me.

  Torojiro先生と集合場祖まで走っていきました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通り見送りました。

 

 

 

Ichina woke up, when I left home.

  Tina姫はTorojiro先生が出発する時に起きました。

 

 

 

She ate breakfast,

  朝食を食べ、

 

 

 

helped Tamami gardening,

  Tamamiさんのガーデニングを手伝い、

 

 

 

enjoyed playground equipment at Sky Park.

  スカイパークで遊具を楽しみ、

 

 

 

ate lunch there.

  そこで昼食を食べました。

 

 

 

At my school, we had a cultural festival today.

  学校で文化祭でした。

 

 

 

We enjoyed watching stage performance,

  ステージ発表を楽しみ、

 

 

 

looked around students’ work,

  生徒たちの作品を見て回り、

 

 

 

teachers prepared for the sale tomorrow.

  先生たちは明日の販売準備をしました。

 

 

 

When I came back home, Ichina was watching Anpanman and Kaito was watching tablet PC.

  家に帰った時、Tina姫はアンパンマンを、Kaitoマンはタブレットを見ていました。

 

 

 

After lunch,

  夕食を食べてた後、

 

 

 

we played together until bath time,

  一緒にお風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment