Saturday, October 14, 2023

14th Oct. Cultural Festival 2 文化祭だぞ2

Cultural Festival 2

10月14日 文化祭だぞ2

 

 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants,

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

harvested vegetables then

  野菜を収穫して、

 

 

 

counted the number of morning glory flowers. 220 flowers were blooming.

  アサガオを数えました。220個咲いていました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up then

  Tina姫とKaitoマンは起きて、

 

 

 

saw me off at a kitchen.

  キッチンでTorojiro先生を見送りました。

 

 

 

I arrived at school then cut the timber to make display stand. I complete it within 5 minutes.

  学校について、陳列台を作るために木を切りました。5分以内に完成させました。

 

 

 

My family visited my school, bought potatoes,

  家族はTorojiro先生の学校に来て、イモを買って、

 

 

 

called on me.

  訪ねて来てくれました。

 

 

 

our products were sold out.

  完売しました。

 

 

 

The lunch box this time was expensive but poor.

  今回の弁当は高いけど、貧相なもんでした。二度と注文したいと思いません・・・残念

 

 

 

Since I was working on Saturday, my family visited Sky Park with grandparents then

  Torojiro先生が土曜日だけど働いているので、家族はじいじばあばとスカイパークを訪れ、

 

 

 

enjoyed games at Kaito’s favorite amusement park.

  Kaitoマンお気に入りのアミューズメントでゲームを楽しみました。

 

 

 

After the cultural festival, I visited Shiojiri Station around 5:30 PM then

  文化祭の後、5時半頃、塩尻駅を訪れ、

 

 

 

had a drinking party with my colleagues. We ate and drank a lot

  同僚の先生たちと飲み会がありました。たくさん食べて、たくさん飲みました。

 

 

 

I came back home early, before they went to bed, because I have to run a long distance tomorrow.

  Tina姫とKaitoマンが眠る前に帰りました。明日長い距離を走らなければならないからです。

No comments:

Post a Comment