Saturday, October 21, 2023

21st Oct. Too Low Priced Skis TRIUN G あり得ない値段のトライアンGだぞ

Too Low Priced Skis TRIUN G

10月21日 あり得ない値段のトライアンGだぞ

 

 

 



I listened to the nostalgic music on TV. When I was child, I sang the song at school.

  テレビで「昔ギリシャのイカロスは~」を聞きました。懐かしすぎます。小学校でよく歌っていました。

 

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

jogged via the lake Midoriko, Osakada Park, Osakada pond and Kaito’s nursery school.

  みどり湖、小坂田公園、小坂田池、Kaitoマン保育園経由で走りました。

 

 

 

When I got back home, Ichina and Kaito were watching TV.

  家に着いた時、Tina姫とKaitoマンはテレビを見ていました。

 

 

 

We ate breakfast,

  朝食を食べて、

 

 

 

Ichina and I counted the number of morning glory flowers. 235 flowers were blooming.

  Tina姫とTorojiro先生はアサガオを数えました。235個咲いていました。

 

 

 

After that, Ichina and Kaito practiced this toy to improve their balance ability.

  その後、Tina姫とKaitoマンは、缶ぽっくりをバランストレーニングでやりました。

 

 

 

Following that, they went out,

  それから、家族は外出して、

 

 

 

enjoyed shopping and then

  買い物を楽しみ、

 

 

 

played at Osakada Park.

  小坂田公園で遊びました。

 

 

 

I dried clothes outside,

  洗濯物を外に干して、

 

 

 

harvested vegetables and transplanted Chinese cabbage.

  野菜を収穫して、白菜を移植しました。

 

 

 

My previous colleague Mai called on me with her kids and talked a lot. We handed over Kaito’s old clothes for her son Aoba.

  以前の同僚Mai先生がやってきて、たくさん話をしました。KaitoマンのおさがりをAoba君にあげました。

 

 

 

At lunch time, Ichina said “Yummy~” when she ate Mai’s souvenir.

  昼食の時、Tina姫はMai先生がくれたお土産を食べて「おいしい~な~」と言いました()

MOV_5170☆☆☆ 2023.10.21 Ichina ate rice cake and said Oishii=yummy


https://youtu.be/Ve4DI9c4_eI

 

 

 

After that, we took off clothes,

  洗濯物を取り入れて、

 

 

 

played at a living room then

  居間で遊んで、

 

 

 

practiced horizontal bar and

  鉄棒と

MOV_5179 2023.10.21 Kaito succeeded reverse at higher horizontal bar and Ichina lifted up the spacer wood


https://youtube.com/shorts/dhLOhGWsPJE

 


 

swing.

  ブランコ練習をしました。




 

Around 3 PM, we visited Kaito’s favorite amusement,

  3時頃、Kaitoマンお気に入りのアミューズメントに行って、

 

 

 

ate ice cream at LAMU supermarket,

  ラムーでアイスを食べ、

 

 

 

visited reuse shop. I found my favorite skis “TRIUN G” and bought them for US$6 (US$1=\150). Too low! Unbelievable!

  セカストでお気に入りの板、トライアンGを見つけて900円で買いました。いやいやいや・・・なんで?店員さん曰く、知識がないので、状態で判断するしかないとのこと。確かにプリント面は汚れたり傷いったりしていますが、肝心な滑走面やエッジは問題ないし、年式古くてもかつては10万はする板だし・・・し・ん・じ・ら・れ・な~い・・・と外国人の日本語になってしまうほどビックリしました()

 

 

 

After Second Street, we visited another two stores then

  セカストの後、もう2か所廻って、

 

 

 

went back home.

  家に帰りました。

 

 

 

We ate lunch together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment