Friday, October 20, 2023

20th Oct. Anpanman Wristwatch アンパンマン腕時計だぞ

Anpanman Wristwatch

10月20日 アンパンマン腕時計だぞ

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants,

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやり、

 

 

 

dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

harvested vegetables,

  野菜を収穫して、

 

 

 

counted the number of morning glory flowers. 363 flowers were blooming. Record updated!!

  アサガオを数えました。363個咲いていました。記録更新!!

 

 

 

Kaito woke up, prepared for school,

  Kaitoマンは起きて、学校準備をして、

 

 

 

walked to the end of our site then

  敷地の端まで歩いて、

 

 

 

dashed to the meeting place.

  集合場所までダッシュで行きました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通り見送りました。

 

 

 

Ichina woke up, saw me off then ate breakfast.

  Tina姫は起きて、Torojiro先生を見送り、朝食を食べました。

 

 

 

She ate lunch a lot as well. Ichina is growing rapidly

  昼食もたくさん食べました。Tina姫はすくすくと育っています。

 

 

 

At school, we read books at a school library.

  学校図書館で本を読みました。

 

 

 

We practiced enclosure for posting.

  ポスティングの封入練習をしました。

 

 

 

After school, I cut grass of sweet potato farm with young teacher.

  放課後、若い先生とサツマイモ畑の草刈りをしました。

 

 

 

We ate dinner together. Ichina showed me her favorite Anpanman bracelet. Kaito used to use it and Ichina calls it “Anpanman wristwatch”.

  一緒に夕食を食べました。Tina姫はお気に入りのアンパンマン腕輪を見せてくれました。Kaitoマンもこれを使っていました。Tina姫は「アンパンマンのうでどけい」と呼びます。

 https://torojiro2.blogspot.com/2016/11/7th-nov-get-back.html

https://torojiro2.blogspot.com/2016/11/22nd-nov-cell-phone-for-baby.html

 

 

After that, we played until bath time,

  その後、お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment