Monday, October 23, 2023

23rd Oct. Glowing Ball 大きくなるボールだぞ

Glowing Ball

10月23日 大きくなるボールだぞ

 

 


I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を外に干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and then watered plants.

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Although, Ichina was sleeping,

  Tina姫は眠っていましたが、

 

 

 

Kaito woke up then ate breakfast with me.

  Kaitoマンは起きて、Torojiro先生と一緒に朝食を食べました。

 

 

 

After that, I harvested vegetables then counted the number of morning glory flowers. 254 flowers were blooming.

  その後、野菜を収穫して、アサガオを数えました。254個咲いていました。

 

 

 

Kaito prepared for school, walked to the end of our site then

  Kaitoマンは学校準備をして、敷地の端まで歩いて、

 

 

 

dashed to the meeting place.

  集合場所までダッシュで行きました。

 

 

 

I saw him off here as usual. Since, they cut soba stalks, I can see them well.

  いつも通り見送りました。そばの茎を刈ったようで、よく見えます。

 

 

 

I left home before Ichina woke up.

  Tina姫が起きる前に家を出ました。

 

 

 

Ichina ate breakfast,

  Tina姫は朝食を食べ、

 

 

 

walked around our yard,

  庭を歩きまわって、

 

 

 

visited Sky Park then ate lunch there.

  スカイパークに行って、昼食をそこで食べました。

 

 

 

I made paper bag and did plastic bottle recycle at school.

  学校で紙袋作りとペットボトルのリサイクルをしました。

 

 

 

Kaito made duties of our family.

  Kaitoマンは家族の係を決めました。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time.

  お風呂の時間まで遊びました。

 

 

 

Ichina is really interested in the growing ball.

  Tina姫はこの大きくなるボールに興味津々です。

 

 

 

Finally, we watched Maizen Sisters then went to bed.

  最後にまいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment