Sunday, October 1, 2023

1st Oct. Potato Digging, Ina City イモ掘り・伊那市だぞ

Potato Digging, Ina City

10月1日 イモ掘り・伊那市だぞ

 

 

 




I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

participated in evacuation drills at 6 AM. We are supposed to gather here when it’s emergency.

  6時に避難訓練に参加しました。緊急時はここに集合します。

 

 

 

One of neighbors told me that wild boars came close to our houses then dug a hole in the stream. I visited there on the way back. Here is the place, I used suction pump for swimming pools in Summer.

  一人の隣人がイノシシが家の近くに出て、小川に穴を掘ったと教えてくれました。帰りに見に行きました。夏場にプールで吸水ポンプを使う所です。

 

 

 

I counted the number of morning glory flowers. 221 flowers were blooming. Record updated!

  アサガオを数えました。221個咲いていました。記録更新!

 

 

 

Monkeys were walking around our house. They might attack our farm so we decided to dig sweet potatoes.

  サルが家の周りを歩いていました。我が家の畑を襲うかも知れないので、サツマイモを収穫することに決めました。

MOV_3972 2023.10.01 Monkey around my house, counter 25 seconds


https://youtu.be/dsNzjGw0lT8

 

 

 

After breakfast,

  朝食後、

 

 

 

I harvested vegetables,

  野菜を収穫して、

 

 

 

watched Anpanman at Osaka Station.

  大阪駅でアンパンマンを見ました。

 

 

 

At 11 AM, we started potato digging. Ichina did it for the first time. Last year, she participated in the crawling race when we dug potatoes, in short, she couldn’t walk last year, haha.

  11時にイモ堀を始めました。Tina姫にとっては初でした。去年はイモを掘った時、ハイハイレースに出ていたので、つまり去年は歩けなかったのです()

https://torojiro2.blogspot.com/2022/10/10th-oct-crawling-race-sweet-potato.html

 

 

 

We had short break on the light truck bed.

  軽トラの荷台で休憩しました。

 

 

 

We harvested more than last year, because we planted potatoes twice as much as last year.

  去年より獲れました。作付け面積は去年の倍でしたから。

MOV_4001 2023.10.01 Potato Digging 1


https://youtu.be/hMt0XvEVCr0

 

 

Ichina shook her butt after digging potatoes.

  Tina姫はイモ掘りの後お尻を振りました。 「お芋掘り掘り」と言っていたのに、Kaitoマン兄さんがケツをフリフリしていたら、「お尻ふりふり」になってしまいました()

MOV_4007☆☆ 2023.10.01 Potato Digging 2


https://youtu.be/K5UjdfGdmvA

 

 

 

Very good harvest!!

  大量大量!!!

 

 

 

After lunch,

  昼食の後、

 

 

 

We visited Ina City then Kaito enjoyed at his favorite amusement park. The amusement company has some brunches but maybe only 3 places have batting cage. It was his first time to try 63 miles/hour speed. 4 of 2 machine (slow speed machines) were broken…

  伊那市に行って、Kaitoマンはお気に入りのアミューズメントパークを楽しみました。いくつか支店がありますが、バッティングセンターがあるのは多分3つだけなのです。初めて100kmに挑戦しました。4台のうち2台のゆっくりスピードマシンが壊れていたのです・・・。

MOV_4017 2023.10.01 Batting Cage, Ina, 100 km (63 miles),hour 1


https://youtube.com/shorts/v_FABsBZDXs

MOV_4018 2023.10.01 Batting Cage, Ina, 100 km (63 miles),hour 2


https://youtu.be/JCOZMMy-b0E

 

 

 

After that, we enjoyed shopping at the supermarket it used to be APITA.

  その後、アピタだったスーパーで買い物を楽しみました。

 

 

 

We ate ice creams in our car then went back home.

  アイスを車内で食べて、家に帰りました。

 

 

 

Around 6:30, we came back home then checked our harvest again.

  6時半頃に帰って来て、収穫をもう一度確認しました。大量大量!

 

 

 

Ichina watched Anpanman at Osaka Station.

  Tina姫は大阪駅でアンパンマンを見ました。

 

 

 

We received gift from Osaka.

  大阪からの荷物を受け取りました。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

jumped from the table until bath time,

  夕食時間までテーブルから飛んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment