Saturday, October 28, 2023

28th Oct. Halloween Event, Cannery Row, Special Stepladder ハロウィンイベント・キャナリーロウ・特殊な脚立だぞ

Halloween Event, Cannery Row, Special Stepladder

10月28日 ハロウィンイベント・キャナリーロウ・特殊な脚立だぞ

 

 

 



I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

jogged via the lake Midoriko and Osakada pond.

  みどり湖、小坂田池経由で走りました。

 

 

 

After that, I harvested vegetables and counted the number of morning glory flowers with Ichina. 353 flowers were blooming.

  その後、野菜を収穫して、Tina姫とアサガオを数えました。353個咲いていました。

 

 

After breakfast,

  朝食の後、

 

 

 

we played at the kids’ park,

  キッズパークで遊んで、

 

 

 

I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

transplanted seedlings of Chinese cabbage.

  白菜の苗を移植しました。

 

 

 

After lunch,

  昼食の後、

 

 

 

we moved to Shiojiri city center with Halloween costume then

  ハロウィンコスチュームで塩尻市街地を訪れ、

 

 

 

participated in the Halloween event. Kaito could say “Trick or treat”.

  ハロウィンイベントに行きました。Kaitoマンはトリックオアトリートが言えました。

 

 

 

At Second Street, I bought this special stepladder for US$600 (US$1=\150).

  セカンドストリートで特殊な脚立を9,000円で買いました。半額以下です!

 

 

 

At Kaito’s favorite amusement park, he got 4 boxes of Pocky for US$1.

  Kaitoマンお気に入りのアミューズメントで、ポッキー4箱100円で獲りました。プロです()

 

 

 

At 4:30 PM, we visited Cannery Row that moved and  

  4時半に移転したキャナリーロウに行って、

 

 

 

had Ichina’s second birthday party of this year. We ate a lot. Once we use this restaurant and wrote down our name and birthday, they send invitation ticket of birthday special meal next year. We can use the ticket 1 week before and after birthday. Tamami already has the ticket. My birthday and Kaito’s birthday are holiday every year so we don’t need it.

  Tina姫の今年2回目のバースデーパーティーを開きました。たくさん食べました。一回レストランを利用して、名前と誕生日を書くと、次の年に誕生日メニュー案内チケットをもらえます。チケットは誕生日前後1週間で使えるのです。Tamamiさんはすでに持っていて、Torojiro先生とKaitoマンの誕生日は毎年休みなのでチケットはいりません。Tina姫はキャナリーロウで誕生日に食べたのですが、移転中で、別店舗に行ったのでもらえませんでした・・・。

 

 

 

Happy 2nd birthday again Ichina~!

  Tina姫、再び2歳のお誕生日おめでとう!

MOV_5635 2023.10.28 Ichina's second Birthday Party of this year. Birthday Cake


https://youtu.be/yy9vSvew-iw

 

 

 

We had precious time!

  素晴らしい時間でした。

 

 

 

On the way back, we visited 2 reuse shops, walked a lot then

  帰り道に2軒、リユースショップに寄って、たくさん歩いて、

 

 

 

went back home.

  家に帰りました。ポッキーでチャンバラ・・・(笑)

 


 I set up the new stepladder. It’s for my new car and it can make 8 shapes.

 新しい脚立を設置しました。新しい車用で、8つの形を作ることができます。




First, it became special playground equipment for Ichina and Kaito.

  まずは、Tina姫とKaitoマンの特別な遊具になりました()

 

 

 

Finally, we watched Maizen Sisters then went to bed.

  最後にまいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment