Friday, October 27, 2023

27th Oct. Concert, Shogi 音楽会・将棋だぞ

Music Concert, Shogi

10月27日 音楽会・将棋だぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

dried clothes inside.

  室内に洗濯物を干しました。

 

 

 

While Ichina was sleeping and Kaito was preparing for school,

  Tina姫が眠っていて、Kaitoマンが学校準備をしている間に、

 

 

 

I harvested vegetables and

  野菜を収穫して、

 

 

 

counted the number of morning glory flowers quickly. 350 flowers were blooming.

  アサガオを素早く数えました。350個咲いていました。

 

 

 

Kaito walked to the end of our site,

  Kaitoマンは敷地の端まで歩いて、

 

 

 

dashed to the meeting place.

  集合場所までダッシュで行きました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通り見送りました。

 

 

 

Ichina woke up, ate breakfast then

  Tina姫は起きて、朝食を食べて、

 

 

 

visited Kaito’s primary school with Tamami.

  TamamiさんとKaitoマンの小学校を訪れました。

 

 

 
















It was music concert today. Kaito did it very well.

  音楽会でした。Kaitoマンはよくがんばりました!

 

 

 

After that, Ichina and Tamami visited Yoshida-hara Fureai Park then

  その後、Tina姫とTamamiさんは吉田原ふれあい公園に行って、

 

 

 

ate lunch there.

  昼食を食べました。

 

 

 

I visited the workplace where some of students who graduated our school belong to.

  卒業生の何人かが働いている職場を訪れました。

 

 

 

It seemed to be very new and attractive for my students.

  生徒達には、とても新しく魅力的だったようです。

 

 

 

After we came back to school, we ate lunch box made by graduated students working for  another workplace.

  学校に戻ってから、他の事業所で働く卒業生に作られたお弁当を食べました。

 

 

 

After school, Kaito played shogi against neighbor Kazuma who is 5th grade.

 学校の後、Kaitoマンは近所の5年生Kazuma君と将棋をしました。

 

 

 

After school, I had body maintenance at the clinic.

  学校の後、Torojiro先生は整骨院で体のメンテナンスをしました。

 

 

 

After dinner,

  夕食後、

 

 

 

we played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters and read a picture book then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て、絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment