Sunday, November 6, 2022

6th Nov. Speedup Training, Wide Slide, 111111 スピードトレーニング・広い滑り台・111111だぞ

 

Speedup Training, Wide Slide, 111111

11月6日 スピードトレーニング・広い滑り台・111111だぞ

 

 


I cleaned our district with my neighbors, checked security cameras then harvested vegetables.

  ご近所さんと地区掃除をして、防犯カメラを確認して、野菜を収穫しました。

 

 

 

I dried clothes inside with a heater for 30 minutes then moved them outside.

  30分間室内で洗濯物をストーブにあて、外に移動しました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食の後、

 

 

 

I buried another cracks with the special gun-type cement.

  他の割れ目をガンタイプのセメント(モルタル)で埋めました。

 

 

 

I saw beautiful snow mountains from a balcony.

  バルコニーからキレイな雪山を見ました。

 

 

 

Around noon, we visited Okaya city, bought lunch at SEIYU supermarket then

  昼頃、岡谷に行ってセイユーで昼食を買って、

 

 

 

I started jogging along the lake Suwa,

  Torojiro先生は諏訪湖沿いに走り始め、

 

 

 

Kaito mailed another two postcards of Dodeka-bar cushion,

  Kaitoマンは、どでかばークッションの応募ハガキを投函して、

 

 

 

played at the park with Ichina and Tamami.  

  Tina姫、Tamamiさんと公園で遊びました。

 

 

Kaito didn’t ride on bicycle because I decided to jog much faster than usual.

 Kaitoマンは自転車に乗りませんでした。 Torojiro先生がいつもよりずっと速く走ると決めたからです。

 

 

 

I saw beautiful Mt. Fuji.

  キレイな富士山を見ました。

 

 

 

I kept 5 minutes / km speed so it took me 1 hour and 22 minutes to finish going around the lake.

  1km5分ペースで走ったので1周1時間22分で終えました。いつもは1時間40分位で走っています・・・。

 

 

 

Around 1:30 PM, we had late lunch. Thank you for waiting.

  1時半頃、遅めの昼食でした。お待たせしました。

 

 

 

After that we visited Ichina’s supermarket “Ichiyama Mart”.

  その後、Tina姫のスーパー「いちやまマート」に行きました。

 

 

 

Following that we visited the park which has the very wide slide. We visited here when Kaito was 2 years old.

  それから、とても幅広い滑り台がある公園に行きました。Kaitoマンが2歳の頃ここに来ました。

 

 

 

Kaito run up the slide.

  Kaitoマンはその滑り台を登りました。


MOV_1055 2022.11.06 The very wide slide at the lake Suwa lakeside 1, Tries to run up

https://youtube.com/shorts/gxkz7AOQ6rA

MOV_1056 2022.11.06 The very wide slide at the lake Suwa lakeside 2, Tries to run up with bare feet


https://youtu.be/37w_RpODStE

 

 

 

6 year-old Kaito can play with a lot of playground equipment.

  6歳のKaitoマンはたくさんの遊具で遊べます。

 

 

 

When we visited LAKE WALK shopping mall via Second Street,

  セカンドストリート経由でレークウォークに行った時、

 

 

 

The mileage of CX-5 became 111111 km (about 70,000 miles). We call 1 “Ichi” in Japanese so Kaito said “All Ichina”

  CX-5の走行距離が111111になりました。Kaitoマンは全部Ichinaといいました。

 

 

 

We enjoyed shopping there.

  買い物を楽しみました。

 

 

 

We watched All “Ichina” again at the parking then went back home.

  駐車場でもう一度全部Ichinaを見て、家に帰りました。

 

 

 

It was our first time to get gold prize point on TV program of Sazae-san (the game of scissors-paper-rock).

  サザエさんじゃんけんで金賞を獲ったのは初めてです。

 

 

 


2022.11.06 Ichina identifies Anpanman

https://youtube.com/shorts/bNluwy5D9zQ

Ichina can identify Anpanman.

  Tina姫はアンパンマンを認識できます。

 

 

 

We watched fart movies then went to bed.

  おなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment