Sunday, November 13, 2022

13th Nov. Matsumoto Marathon 松本マラソンだぞ

Matsumoto Marathon

11月13日 松本マラソンだぞ

 

 

 


The typhoon named YAMANEKO was born last night.

  YAMANEKOという名の台風が昨夜誕生しました。これって見つけた人が名前つけていいらしいので、もしや山ネコ持っている人が見つけたか??

 

 

 

In the early morning, I prepared marathon wears and shoes for Matsumoto marathon,

  早朝、松本マラソンの準備をして、

 

 

 

ate breakfast then

  朝食を食べて、

 

 

 

left home at 6 AM by car.

  6時に車で家を出ました。

 

 

 

At the parking of EPSON, Hirooka branch, I took a shuttle bus at 6:20 then

  6時20分にシャトルバスに乗って、

 

 

 

got the start point around 7 AM. I thought it’s better than taking train. Here is the place I lived nearby when I entered my university.

  7時頃にスタート地点に着きました。電車よりいいです(ただし走り終わった後、車を運転する力が残っていたら・・・笑)。ここ松本市浅間温泉は大学に入学した時に住んだ場所です。

 

 

 

I warmed up, sent my bag to a goal point,

  ウォームアップして、荷物をゴール地点に送って、

 

 

 

ate the supplement then walked to the start point.

  サプリメントを食べて、スタート地点に歩いていきました。

 


I met Takuya. “Good luck with each other”

  Takuya先生に会いました。お互いがんばりましょう!!

 

 

 

At 8:15, we started the race.

  8時15分スタートしました。

 

 

 

The speed skate athlete Nao Kodaira who retired lately, Gold medalist of Pyeongchang, took part in starter.

  最近引退した金メダリストの小平奈緒さんがスターターを務めました。偉大過ぎますが、同じ長野県民で、同じ大学で、同じ教授から教わっております。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up then

  Tina姫とKaitoマンは起きて、

 

 


cheered me at home and around noon, they had lunch at Gusto restaurant.

  家で応援してくれて、昼頃ガストで食べました。

 

 

 

 

Around Matsumo-jo Castle.

  国宝松本城付近 

1668317611491 2022.11.13 Matsumoto marathon, My colleague took me around 2 miles

https://youtube.com/shorts/8RFbqf3ZR7I

 Yuka先生の動画にたまたま映り込みました(笑)

 

 

 

Here is the clinic I visited yesterday.

  昨日来た眼科。

 

 

 

The stubborn man ski shop.

  頑固親父のスキーショップ

 

 

 

We ran along Susuki River.

  薄川沿いに走りました。

 

 

 

After Miyabuchi district,

  宮渕地区を過ぎて、

 

 

 

I met my colleague Hideko.

  職場のHideko先生に会いました。

 

 

 

I was supposed to keep the pace 5 minutes / km(0.6 mile) until half point but actually I kept the pace to 28 km (17miles). Great!

  1キロ5分ペースをハーフまで保つするつもりでしたが、実際28kmくらいまで保てました。走り込みのおかげです。

 

 

 

Around 30 km (19 miles) point, I met Kaito’s nursery school teacher.

  30km付近でKaitoマンの保育園の先生に会いました。

 

 

 

Around 31km I met the boss of my ski school.

  31km付近でスキー学校校長に会いました。

 

 

 

Although it was very windy at Sky Park. I managed to keep my pace,      

  スカイパークは凄い風でしたが、何とかペースを保って、

1668314563009 2022.11.13 Matsumoto marathon, Kaito's message around 20 miles

https://youtube.com/shorts/K9fGphyYn1M

 

 

 

met my colleague Mr. Hosokawa then

  Hosokawa先生に会って、

 

 

 

finished the race within 4 hours. Thank you for cheering me.

  何とか4時間以内にゴールできました。応援ありがとうございました。

MOV_1430 2022.11.13 Matsumoto marathon, I managed to finish full marathon within 4 hours.

https://youtube.com/shorts/-WMQOikqCx0

 

 

 

Since it started raining, I went back home quickly.

  雨が降り始めたので、すばやく家に帰りました。

 

 

 

I had massage then

  マッサージを受けて、

 

 

 

got another gifts and gold medal from my family. Thank you very much!

  贈り物と金メダルを家族からもらいました。ありがとうございます!!

 

 

 

 

 

Following that I visited the amusement park as usual.

  その後、アミューズメントにいつも通りいきました。

 

 

 

After that I harvested vegetables,

  その後野菜を収穫して、

 

 

 

we watched fart movies then went to bed earlier than usual.

  おなら動画を見て、いつもより早く寝ました。





No comments:

Post a Comment