Wednesday, November 23, 2022

23rd Nov. Strong Horizontal Bar, Shabu-shabu, Cheap Sweets Shop 強い鉄棒・しゃぶしゃぶ・駄菓子屋だぞ

Strong Horizontal Bar, Shabu-shabu, Cheap Sweets Shop

11月23日 強い鉄棒・しゃぶしゃぶ・駄菓子屋だぞ


 


I jogged in the morning.

  朝走りました。

 

 

 

When I came back home, Ichina and Kaito were playing at the 1st floor.

  家に帰った時、Tina姫とKaitoマンは一階で遊んでいました。

 

 

 

I harvested cabbage then

  キャベツを収穫して、

 

 

 

set up another parts as an adjuster to make a horizontal bar for my height. We completed the very strong horizontal bar because even I use it doesn’t move.

 大人の高さの鉄棒を作るアジャスターとして、他のパーツを設置しました。Torojiro先生が使ってもびくともしないのでとても強くできました。

MOV_1823 2022.11.23 Horizontal Bar, Toru


https://youtu.be/LlP9t9V1lro

 

 

 

I dried inside as usual

  いつものように室内に洗濯物を干しました。

 

 

 

Around 11 AM, we visited Shabuyou (Shabu-shabu, a Japanese hot-pot dish whose distinguishing feature is paper-thin slices of beef or pork that are swished around a few seconds in a boiling broth then dipped into a sauce and eaten immediately) Restaurant then

  11時頃、しゃぶ葉に行って、

 

 

 









had Tamami’s father Yoshito’s birthday party. It was also my mother Hisako’s birthday.

  じいじの誕生日会を開きました。今日は自分の母Hisakoさんの誕生日でもあります。

 

 

 

After the party, Kaito gave birthday gifts to his grandfather.

  会の後、Kaitoマンはじいじにプレゼントを渡しました。

 

 

 

Following that Kaito visited the shop that sells cheap sweets, old-fashioned penny candy store, near Shabuyou Restaurant..

  それからKaitoマンはしゃぶ葉近くの駄菓子屋へ行きました。

 

 

 

After the amusement,

  アミューズメントの後、

 

 

 

We visited Direx supermarket,

  ダイレックスと、

 

 

 

UNIQLO, Second Street,

  ユニクロ、セカンドストリートを訪れ、

 

 

 

found a weak horizontal bar at OFF HOUSE.

  弱い鉄棒をオフハウスで見つけ、(耐荷量10kgは間違いでしょ??)

 

 

 

shopped around BOOK OFF PLUS, Daiso then went back home.

  ブックオフプラスとダイソーによって帰りました。

 

 

 

Kaito danced in front of a screen then

  Kaitoマンはスクリーンの前で踊って、

 

 

 

read the book we bought at BOOK OF PLUS with Ichina.

  Tina姫とブックオフプラスで買った本を読みました。

 

 

 

We watched fart movies then went to bed.

  おなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment