Saturday, November 26, 2022

26th Nov. Komatsu Restaurant, Playground Equipment, Mantis 小松食堂・遊具・カマキリだぞ

Komatsu Restaurant, Playground Equipment, Mantis

11月26日 小松食堂・遊具・カマキリだぞ

 

 

I checked security cameras, swimming pools and farm then

  防犯カメラ、プール、畑を確認して、

 

 

 

went for a jog.

  走りに行きました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食の後、

 

 

 

I dried clothes inside,

  室内干しして、

 


harvested red pepper then

  唐辛子を収穫して、

 

 

 

applied waterproofing agent at a rooftop.

  屋上を防水しました。

 

 

 

Around 1 PM, we visited Komatsu Restaurant that is going to close next month.

  1時頃、来月店じまいになる小松食堂に行きました。

 

 

 

It was my 3rd time, Kaito’s 2nd time, Ichina and Tamami’s first time. This restaurant is very famous for deep-fried chicken menu.

  Torojiro先生は3回目で、Kaitoマンは2回目、Tina姫とTamamiさんは初めて来ました。唐揚げ(山賊焼き)でとても有名です。

 

 

 

After that we practiced batting with the tee.

  その後、ティーでバッティング練習をしました。

 

 

 

Following that we played catch.

  それからキャッチボールをしました。

MOV_1967 2022.11.26 Playing Catch


https://youtu.be/BsrHzjnTpyo

 

 

 

Kaito can use his playground equipment at the kids’ park anytime he wants.

  Kaitoマンはいつでもキッズパークの遊具を使えます。

 

 

 

We have a lot of playground equipment at home.

  家にはたくさんの遊具があります。

 

 

 

Around 3:30, we visited the amusement park then Kaito played coin games,

  3時半頃、アミューズメントでKaitoマンはメダルゲームをして

 

 

 

got a toy mantis at bingo game then

  ビンゴゲームでカマキリを手に入れて、

 

 

 

cleared hard mode of Doraemon.

  ドラえもんのむずかしいモードをクリアしました。

MOV_1984 2022.11.26


Japanese drum game, Cleared hard mode of Doraemon

https://youtube.com/shorts/Z4KbWZA_aOs

 

 

 

We bought foodstuffs,

  食料を買って、

 

 

 

bought a hoe at the home center then went back home.

  カインズホームで鍬を買って家に帰りました。

 

 

 

At the entrance we found a mantis so I took its photos with the toy mantis Kaito got today.

  玄関でカマキリを見つけたので、Kaitoマンが今日獲ったおもちゃのカマキリと写真を撮りました。

 

 

 

I made a new cover for this heater.

  新しいストーブカバーを作りました。

 

 

 

After dinner,

  夕食後、

 

 

 

Ichina played with the toy mantis then

  Tina姫はおもちゃのカマキリで遊んで、

 

 

 

walked to Kaito.

  Kaitoマン兄さんの方へ歩いていきました。

MOV_1997 2022.11.26 Ichina is little walking


https://youtu.be/wZk_QE1Kz-I

 

 

 

After bath, we watched fart movies then went to bed.

  お風呂の後、おなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment