Saturday, November 19, 2022

19th Nov. Waterproofing, Repairing Umbrella 防水加工・傘修理だぞ

Waterproofing, Repairing Umbrella

11月19日 防水加工・傘修理だぞ

 

 

I checked security cameras and swimming pools then

  防犯カメラとプールを確認して、

 

 

 

went jogging.

  ジョギングに行きました。

 

 

 

After that I put an iron bar to the iron pole then found that the iron bar I bought was too short.

  その後、鉄の棒を鉄のポールにあててみました。短すぎだとわかりました。

 

 

 

I met Ichina sitting on a chair,

  椅子に座っているTina姫と会って、

 

 

 

dried clothes inside then move them outside later.

  室内に洗濯物を干して、後で外に出しました。

 

 

 

Following that we practiced batting with a tee then

  それからティーを使ってバッティング練習をして、

MOV_1620


2022.11.19 Kaito is practicing batting with batting tee 1

https://youtube.com/shorts/EwLhCvYwzRI

MOV_1621 2022.11.19 Kaito is practicing batting with batting tee 2


https://youtu.be/iCoU3zkE3lw

 

 

 

played catch.

  キャッチボールをしました。

MOV_1626 2022.11.19 We are playing catch.


https://youtu.be/bgCxsFyZpQ0

 

 

 

Around 10:30, Tamami took Ichina and Kaito to a clinic.

  10時半頃、TamamiさんがTina姫、Kaitoマンを診療所へ連れていきました。

 

 

 

I stayed home and used mower to finish its fuel.

  Torojiro先生は家に留まり燃料を使い切るために草刈り機を使いました。

 

 

 

One of security cameras cannot recharge battery.

  防犯カメラの1台がバッテリー充電できなくなりました。

 

 

 

I harvested the last eggplant this year.

  今年最後のナスを収穫しました。

 

 

 

I checked the point of the rooftop where I cemented the other day. It became solid.

  屋上の先日固めた場所を確認しました。固まっていました。

 

 

 

It was very fine today.

  今日はよい天気でした。

 

 

 

Today, I finished waterproofing where I cemented.

  今日は固めた場所を防水加工しました。

 

 

 

Around 2 PM, we visited Off House reuse shop then helped Tamami’s father carrying refrigerator to his house.

  2時頃、オフハウスに行って、じいじが冷蔵庫を運ぶのを手伝いました。

 

 

 

After that we visited Matsumoto city center, I visited the ophthalmologic hospital then submitted the document. I can receive half price repayment from education office.

  その後、松本市街地へ行き、眼科へ書類を出しました。互助会から半額返ってきます。

 

 

 

On the way back, we visited PLUS ONE then I changed the iron bar to longer one.

  帰りにプラスワンによって、鉄の棒を長い方に交換しました。

 

 

 

After that I repaired the umbrella I bought in Hong Kong 5 years ago, broke last year then left it for more than a year.

  その後、傘を修理しました。5年前香港で買って、去年壊して1年以上放置していました。すっきりしました。

 

 

 

Kaito was watching Anpanman at the top of Osaka Station.

  Kaitoマンは大阪駅頂上でアンパンマンを見ました。

 

 

 

Ichina was standing on my handmade stool.

  Tina姫は手作り踏み台の上に立っていました。

 

 

 

Finally, we watched fart movies then went to bed.

  最後におなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment