Saturday, November 5, 2022

5th Nov. Plasterer 左官屋さんだぞ

Plasterer

11月5日 左官屋さんだぞ

 

 


While Kaito was watching tablet PC, I dried clothes inside.

  Kaitoマンがタブレットを見ている時、洗濯物を室内に干しました。

 

 

 

I repaired the baseball tee that Kaito broke. We can practice baseball again!

  Kaitoマンが壊してしまったティーを修理しました。また野球練習ができます!

 

 

 

After that, I harvested vegetables,

  その後、野菜を収穫して、

 

 

 

checked swimming pools, the cracks of our house wall.

  プールと家の壁の割れ目を確認しました。

 

 

 

Following that, I dried clothes outside.

  それから洗濯物を外に干しました。

 

 

 

Around 8:40 AM, I left for  dumping ground, threw broken pots and the scales then mailed 2 of 8 postcards to enter Dodeka-bar cushion campaign into a mailbox.

  8時40分頃家を出て、壊れた鍋と体重計を捨てて、8枚中2枚のどでかばークッション応募のハガキを出しました。時間差で出します()

 

 

 

I started jogging from the mailbox to the clinic to sign the document. It took me 20 minutes to get the clinic.

  郵便ポストから整骨院まで走り始めました。20分で着きました。

 

 

 

On the way back, I jogged faster than usual (less than 5 minutes / km = 3 minutes / mile)

  帰りは普段より速く1km5分以内ペースで走りました。

 

 

 

I came back home then filled a kerosene tank.

  家に帰って、灯油タンクを満タンにしました。

 

 

 

Since it was fine all day long, I made cement and repaired the damaged part of rooftop.

  一日中晴れていたので、セメントを作って傷ついた屋上箇所を直しました。

 

 

 

I saw beautiful scenery from the rooftop.

  屋上からきれいな景色を見ました。

 

 

 

Maybe my occupation is not a plasterer but a teacher.

  たぶんTorojiro先生の職業は左官屋さんではなく・・・先生です()

 

 

 

I will repair these places with another cement next.

  次回はこれらの場所を別の種類のセメントで修復します。

 

 

 

After that we played baseball.

  その後、野球練習をしました。

 

 

 

Around 3:30 PM, Kaito played coin games

  3時半頃、Kaitoマンはメダルゲームと

 

 

 

and Japanese drum game.

  太鼓の達人をやりました。

 

 

 

We ate ice creams then went back home.

  アイスクリームを食べて、家に帰りました。

 

 

 

Kaito got a pui pui molcar at bingo game.

  Kaitoマンはビンゴでモルカーを手に入れました。

 

 

 

We have a lot of stuffed toy animals at home.

  家にたくさんのぬいぐるみがあります。

 

 

 

Kaito watched Mallet Golf Competition TV program at Osaka Station. They are all old but their technique is great.

  Kaitoマンは大阪駅でマレットゴルフ大会のテレビを見ました。皆お年寄りですが、技術がヤバいです。全国大会となればアンダーパーは当たり前です!

 

 

 

Following that Kaito watched Anpanman at the top of Osaka Station.

  それから大阪駅頂上でアンパンマンを見ました。

 

 

 

We ate dinner, watched fart movies then went to bed.

  夕食を食べて、おなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment