Thursday, November 17, 2022

17th Nov. 3 Years Ago Today 3年前の今日だぞ

3 Years Ago Today

11月17日 3年前の今日だぞ

 

 


I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras and swimming pools,

  防犯カメラとプールを確認して、

 

 

 

harvested vegetables,

  野菜を収穫して、

 

 

 

ate breakfast.

  朝食を食べました。

 

 

 

Kaito practiced folding paper and Ichina played with a radio wave clock.

  Kaitoマンは折り紙練習をして、Tina姫は電波時計で遊びました。

 

 

 

We played together then

  一緒に遊んで、

 

 

 

Ichina and Kaito visited a clinic to take an injection of a vaccination.

  Tina姫とKaitoマンは予防接種を受けに行きました。

 

 

 

Tamami sent me photos. Oh, three years ago today, we visited Karuizawa.

  Tamamiさんは写真を送ってくれました。おぉ3年前の今日軽井沢を訪れていました。

https://torojiro2.blogspot.com/2019/11/17th-nov-karuizawa.html

 

 

 

I worked as usual and walked to Shimo-imai Shrine.

  いつも通り働き、下今井神社まで歩きました。

 

 

 

When I came back home, Ichina was standing on my handmade stool and

  家に帰った時、Tina姫は手作り踏み台に立っていて、

 

 

 

Kaito was writing face on his work of folding paper.

  Kaitoマンは折り紙作品に顔を描いていました。

 

 

 

Following that Kaito watched Anpanman at the top of Osaka Station.

  それからKaitoマンは大阪駅頂上でアンパンマンを見ました。

 

 

 

Kaito is supposed to finish eating dinner within 30 minutes. When the remaining becomes 1117, Kaito always says Ichi Ichi IchiNa.

  Kaitoマンは30分以内に夕食を食べることになっていて、残り時間が1117になった時、いつも「いち・いち・いちな」と言います。

 

 

 

After dinner, Kaito practiced darts,

  夕食後Kaitoマンはダーツ練習をして、

 

 

 

Ichina played on the table.

  Tina姫はテーブルの上で遊びました。

 

 

 

I bought the tools to repair umbrella online, Amazon. I need to repair this umbrella because I bought it in Hong Kong so we cannot get it in Japan.

  この傘修理の道具をアマゾンで買いました。この傘を直す必要があります。香港で買って、日本で手に入らないからです。2021年にプールの日よけに使っていたら、強風で骨がやられました・・・。

 

 

 

Finally, we watched fart movies then went to bed.

  最後におなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment