Sunday, December 12, 2021

12th Dec. Outside the prefecture 県外だぞ

Outside the prefecture

1212日 県外だぞ

 

 

 

 


Kaito was watching tablet PC and Ichina was sleeping peacefully.

  Kaitoマンはタブレットを見ていて、Tina姫はすやすや眠っていました。

 

 

 

I dried clothes outside then,

 洗濯物を外に干して、

 

 

I jogged along the disater course.

  災害コース沿いに走りました。





Around 10 AM, we left for Yamanashi prefecture. We havent gone out from Nagano this year due to the corona virus so we decided to go shopping to the neighbor prefecture. We had a break at Hakushu.

  10時頃、山梨へ出かけました。コロナの影響で今年長野県から出ていませんでした。なのでお隣の県へ買い物に行くことにしました。白州で休憩でした。

 

 

 

We saw Mt. Fuji.

  富士山を見ました。

 

 

 

Around 1 PM, we arrived at AEON mall in Kofu city, Yamanashi.

  1時頃、山梨甲府イオンモールに着きました。

 

 

 

First Kaito got to the top of the mall.

  最初にKaitoマンはイオンモールの頂上に行きました。

 

 

 

After that we had late lunch.

  それから遅い昼食でした。

 

 

 

Kofu AEON mall is much bigger than that of Matsumoto so its good exercise to walk around.

  甲府のイオンモールは松本のよりずっと大きいので、歩き回るのに良い運動です。

 

 

 

Kaito enjoyed games.

  Kaitoマンはゲームを楽しみました。

 

 

 

Kaito has visited here maybe 4 times and it was Ichinas first time.

  Kaitoマンは多分ここに来るのは4回目で、Tina姫は初めてでした。

New Century YAMANEKO’S DIARY 新世紀 山ネコの日記: Search results for 甲府 (torojiro2.blogspot.com)

 

 

We want to come here once a year from now.

  これからは1年に1回は訪れたいです。

 

 

 

On the way back, we visited Off-House, reuse shop, and

  帰りにオフハウスと

 

 

 

LAZA WALK shopping mall.

  ラザウォークに来ました。

 

 

 

 

Last time we visited here, Kaito met Frankenstein and was scared of it. This time there was Santa Claus.

  前回来た時は、フランケンシュタインがいて、Kaitoマンは怖がりました。今回はサンタクロースでした。

 

 

 

I asked the staff at the information, she replied when Halloween season they set up the scary doll. Kaito said Ill come here in October next year, I wont be scared of it anymore

  案内の人に聞いたら、ハロウィンシーズンにフランケンを設置すると答えてくれました。「Kaitoマンは来年10月に来る!もうフランケンは怖くない」と言いました。

New Century YAMANEKO’S DIARY 新世紀 山ネコの日記: 6th Oct. Two Shopping Malls 2ヵ所のショッピングモールだぞ (torojiro2.blogspot.com)

 

 


No comments:

Post a Comment