Sunday, December 5, 2021

5th Dec. Rooftop 屋上だぞ

Rooftop

12日 屋上だぞ

 

 

 


I jogged along the disaster course.

  災害コース沿いに走りました。

 

 

 

I dried clothes outside.

  外に洗濯物を干しました。

 

 

 

Kaito was playing with Ichina at their kids room.

  Kaitoマンは子ども部屋でTina姫と遊んでいました。

 

 

 

I went up to the rooftop then cleaned there with blower and broom.

  屋上に上がってブロアとほうきで掃除しました。

 

 

 

Kaito climbed up the stepladder then passed me the cleaning equipment.

  Kaitoマンが脚立を登ってきて、掃除用具を渡してくれました。

 

 

 

Following that I set up two security cameras that need an electric plug because its solar panels are broken. .

  ソーラーパネルが壊れているので、電源コンセントが必要な2台の防犯カメラを設置しました。

 

 

 

After that we ate BLUE SEAL expensive ice cream then

  それからブルーシールの高級アイスを食べて、

 

 

 

went out for shopping.

  買い物に出かけました。

 

 

 

Im going to Iida to observe woodwork class tomorrow.

  木工授業の視察に明日飯田へ行きます。

No comments:

Post a Comment