Monday, December 6, 2021

6th Dec. Iida City 飯田だぞ

Iida City

12日 飯田だぞ

 

 

 


Ichina was sleeping peacefully.

  Tina姫はすやすやと眠っていました。

 

 

 

Kaito had a slight fever so he was absent from nursery school.

  Kaitoマンは微熱があったので保育園を休みました。

 

 

 

I moved to Iida city to observe woodwork class in Iida special education school. I went on the same road and passed my Chinese noodles restaurant we visited last Saturday.

  飯田養護学校の木工授業見学のため、飯田市へ行きました。前の土曜日に通った道と訪れたラーメン屋を過ぎました。

 

 

 

Iida is very far so I had a break at Komagatake Service Area. When I was taking a training as JICA volunteer in 2009, I used to come here.

  飯田はとても遠いので駒ヶ岳サービスエリアで休憩しました。2009年JICAの訓練中はよく来た所です。

 

 

 

Around 10 AM, I arrived at the school then observed the class. There are a lot of teaching special equipments to teach woodwork properly.

  10時頃、飯田養護学校について、木工授業を見ました。たくさんの教具がありました。

 

 

 

Around 12, I had lunch at Sorara Restaurant.

  12時頃、そららで昼食でした。

 

 

 

Until Mr. Kumagai to be available, I killed time around city center. Oh Iida has my favorite store, Second Street.

  Kumagai先生の時間ができるまで、市街地で時間をつぶしました。飯田にもセカストがあるではないか~。

 

 

 

Since Kaito had a slight fever, they seemed to visit Tamamis parents house.

  Kaitoマンが微熱だったので実家で過ごしたようでした。

 

 

 

In the after noon, I met the great teacher, Mr. Kumagai, then talked about woodwork class. I learned a lot from him.

  午後、木工のKumagai先生に会い、色々話しました。たくさんのことを学びました。

 

 



On the way back, I visited Moto-Zenkouji Temple, I visited more than 10 years ago, and

  帰りに10年以上ぶりに元善行寺に寄りました。そして

 

 

 

KTC, Komagane Training Center. Although I couldnt have a look arond, I talked with the staff then received something to explain about JICA at school.

  駒ケ根訓練所を訪れました。見学は出来ませんでしたが、スタッフの方と話して、学校でJICAの話をするためのグッズをもらいました。

 

 

Kaito is pleased to get magnets and Ichina doesnt know what these are.

  Kaitoマンはマグネットをもらって喜びました。Tina姫は何かわかっていません。

 

 

 

I drank wine with the wine glass I bought at Second Street in Iida.

  飯田のセカストで買ったワイングラスでワインを飲みました。あっ手作りワインテーブルの上で!

No comments:

Post a Comment